logo Velo

Platforma PIM dla jednego z największych dostawców rowerów, części rowerowych i akcesoriów

Rodzaj projektu

Wprowadzenie platformy PIM

Branża

Rowerowa

Technologie

Comarch Comarch ERP XT
logo Drupal Drupal
React React
Logo Vue.js Vue.js

Zakres prac

Wdrożenie systemu PIM

O projekcie Velo PIM - problemy
  • Brak centralnego systemu zarządzania (czyli brak możliwości zarządzania danymi różnych stron z jednego panelu)
  • Skomplikowany proces aktualizacji produktów
  • Nieintuicyjny panel zarządzania
  • Ograniczona funkcjonalność systemu edycji zdjęć produktowych
  • Konieczność osobnego logowania do każdego z serwisów obsługujących jeden proces

O kliencie

Velo, działając od 1993 r., wraz z partnerami tworzy ogólnopolską sieć ponad 90 sklepów „Dobre Sklepy Rowerowe”. W ofercie ma ponad 30 różnych marek i tysiące produktów, które przydadzą się każdemu miłośnikowi jazdy na rowerze.

Mateusz Tomczak

Specjalista ds marketingu / Velo

Smartbees wykonało świetną pracę budując, a następnie obsługując nasze strony na Drupalu, tym samym pomagając nam generować sprzedaż. Zespół radzi sobie z dużym obciążeniem zadań, łatwo można się z nimi skontaktować, miło się z nimi współpracuje.

Problemem dotychczasowej strony i całego systemu był fakt, że każda usługa działała niezależnie od siebie. Brak centralnego miejsca do zarządzania stroną powodował znaczne straty czasu – trzeba było logować się do wielu systemów, nawet jeśli pracowało się nad aktualizacją ofert tylko jednego sprzedawcy. Właśnie dlatego nasz Klient potrzebował przemyślanego, logicznego i sprawnego back-endu do zarządzania produktami i obsługi zamówień z różnych kanałów. 

Brak ergonomiczności oznaczał również obniżoną wydajność pracy. Nieintuicyjny panel zarządzania sprawiał, że proces aktualizacji produktów był skomplikowany i czasochłonny. Nowe osoby musiały być szkolone w tym procesie, który teoretycznie nie powinien wymagać żadnego przygotowania. Co więcej, brak platformy do elastycznego zarządzania zdjęciami powodował, że proste zadania, takie jak aktualizacje lub zmienianie kolejności zdjęć, sprawiały problemy i trwały zdecydowanie za długo. 

logo Drupal
Logo Vue.js
logo PHP

Naszym celem było uproszczenie back-endu i umożliwienie Klientowi zarządzania wszystkimi stronami z poziomu jednego panelu administracyjnego. Chcieliśmy usprawnić wszelkie możliwe działania, które pochłaniały dużo czasu, a np. w Drupalu wymagają dosłownie kilku kliknięć.

Zwracając uwagę na ten case, warto zauważyć, że strony internetowe nie kończą się na warstwie frontowej, którą widzi Klient. Wręcz przeciwnie - bardzo duża część strony znajduje się w tak zwanym back-endzie, gdzie pracownicy i menedżerowie codziennie wykonują swoją pracę, aktualizując content, oferty, odpowiadając na wiadomości lub realizując zamówienia. 

W tym przypadku warto pomyśleć o stronie internetowej jak o sklepie – dla Klienta przeznaczony jest „salon sprzedaży”, a część pracy jest wykonywana w biurach i „na zapleczu”. Brak ergonomiczności, złe rozplanowanie lub inne problemy nawigacyjne potrafią być naprawdę uporczywe, choć Klient na pierwszy rzut oka może tego nie zauważyć.

Cel projektu Velo PIM
Element tła

Biorąc pod uwagę back-endowe potrzeby Klienta oraz fakt, że działa on w branży sprzedażowej, doszliśmy do wniosku, że zaoferujemy możliwie najbardziej zautomatyzowaną platformę PIM. Dzięki niej Klient może z łatwością zarządzać swoją ofertą i jednocześnie obsługiwać konsumentów z różnych serwisów jednocześnie.

Szczegóły rozwiązania

Szczegóły rozwiązania Velo PIM

Wielopoziomowy system dostępu w jednym miejscu

Opracowaliśmy wielopoziomowy system dostępu ze zróżnicowanymi uprawnieniami. W przeciwieństwie do poprzedniego rozwiązania, nowa platforma ma jeden, centralny punkt logowania do wszystkich usług tworzących stronę. 

Warto zaznaczyć, że nasze rozwiązanie to nie tylko strona internetowa, ale także zaawansowany system odpowiedzialny za obsługę zamówień z wielu źródeł, w tym innych serwisów Klienta. Od teraz dostarczanie zmian treści na wszystkie serwisy Klienta jest możliwe z głównego panelu zarządzania, w czasie rzeczywistym.

Szczegóły rozwiązania Velo PIM - automatyzacja

Integracje w back-endzie

Cokolwiek mogliśmy zautomatyzować, zuautomatyzowaliśmy. :) Nową platformę, opartą na technologii Drupal, rozszerzyliśmy o dużą liczbę integracji, które optymalizują wiele procesów, odbywających się w back-endzie:

  • wdrożyliśmy powiadomienia SMS o zamówieniach i rejestracjach;
  • dodaliśmy integrację z usługami kurierskimi DHL, w celu automatyzacji procesu zamawiania;
  • zaoferowaliśmy autorski algorytm optymalizacji wysyłek w celu minimalizacji kosztów transportu. 

Zarządzanie wszystkimi procesami możliwe jest dzięki integracji z Comarch, która odpowiada za aktualizację stanów magazynowych.

Z punktu widzenia zarządzania procesami, aktualna platforma zaprojektowana przez Smartbees obsługuje dużą liczbę zadań, które wcześniej musiały być wykonywane manualnie przez pracownika. Warto też zauważyć, że wszystkie wymienione procesy dzieją się w czasie rzeczywistym, co stanowczo poprawia wydajność pracy.

Szczegóły rozwiązania Velo PIM - wygodny front-end

Wygodny front-end dzięki ulepszonemu back-endowi

To, że moduły czy integracje tworzone są po stronie back-endu, nie oznacza, że nie mają wpływu na warstwę frontową i komfort użytkownika końcowego. Dlatego:

  • wdrożyliśmy zaawansowany system rabatowy integrujący się z inną instancją Drupala;
  • w celu weryfikacji indywidualnych kuponów dla Klienta, dodaliśmy obsługę numerów seryjnych produktów;
  • zintegrowaliśmy obsługę płatności MultiMerchant DotPay, która pozwala na szeroki dostęp do płatności mobilnych dla Klientów końcowych.
Szczegóły rozwiązania Velo PIM - nowy front-end

Front-end oparty na innowacyjnych technologiach

Choć większość wdrożonych rozwiązań obsługuje back-end, front-end również wiele zyskał. Nasze formularze dla Klientów końcowych są teraz oparte o technologię Vue. Odpowiada ona także za zarządzanie ponad 80 000 zdjęć produktów, co ułatwia szybką wizualizację oferty.

Rozbudowana wyszukiwarka z wieloma opcjami filtracji pozwala na dokładne doprecyzowanie parametrów i uzyskanie trafionych wyników wyszukiwania, podczas gdy połączenie technologii Vue i React daje interfejs na tyle ergonomiczny, że zwiększa on współczynnik konwersji.

Usprawniony system to korzyść i dla Klienta, i dla użytkowników

Gdy platforma jest elastyczna, wygodna i dobrze zintegrowana z innymi usługami, korzystanie z niej nie jest żmudną częścią obowiązków. Nasze rozwiązanie to intuicyjne i proste w obsłudze centrum do zarządzania sprzedażą.

Efekty pracy Velo PIM
  1. Dostarczyliśmy centralny system zarządzania produktami (PIM). Koniec z dodatkowymi loginami oraz kopiowaniem tych samych danych do wielu usług.

  2. Panel administracyjny, choć ma wiele modułów i zaawansowanych opcji, jest ergonomiczny i przejrzysty dla każdego użytkownika back-endu.

  3. Rozbudowany, a zarazem prosty w obsłudze panel do obsługi zdjęć produktowych pozwala na szybkie aktualizacje grafiki bez skomplikowanych procedur.

  4. Zamówienia ze wszystkich serwisów są teraz obsługiwane w jednym panelu, co pozwala na zwiększenie wydajności pracy przez eliminację sprawdzania poszczególnych kanałów oddzielnie.

  5. Przyspieszenie realizacji zamówień dzięki automatyzacji procesów.

40

customowych modułów odpowiadających za funkcjonalności strony

30000

produktów z podziałem na ponad 70 niezależnie konfigurowalnych typów, obsługiwane z jednego miejsca

4

niezależne źródła danych: bazy danych, API, instancje Drupala i plików XML zintegrowane w jednym miejscu

24

godziny, 7 dni w tygodniu - zespół supportu cały czas monitorował dostępność serwisu

7

osób rozwijało projekt: 4 developerów przy wsparciu 2 testerów i Project Managera

200

magazynów zintegrowanych z platformą

3400

przeprowadzonych commitów

Usprawnij system zarządzania produktami

Zaoszczędź czas swój i pracowników