Velo

Velo.pl jest jednym z największych dostawców rowerów, części rowerowych i akcesoriów

Działając od 1993 r., firma wraz z partnerami tworzy ogólnopolską sieć sklepów rowerowych „Dobre Sklepy Rowerowe”, posiadając ponad 110 placówek na terenie całego kraju.

case-study-velo
1
Problem
Zobacz
2
Nasze rozwiązanie
Zobacz
3
Szczegóły rozwiązania
Zobacz
4
Projekt w liczbach
Zobacz
5
Efekty pracy
Zobacz
6
Technologie
Zobacz

Problem

dlaczego nawiązaliśmy współpracę?

Problemem dotychczasowej strony i całego systemu był fakt, że każda usługa działała niezależnie od siebie. Choć problematyczność niezintegrowanych systemów jest samo-ewidentna, problemy naszego Klienta można podsumować w pięciu punktach:

  • Brak centralnego systemu zarządzania (czyli brak możliwości zarządzania danymi różnych stron z jednego panelu)
  • Skomplikowany proces aktualizacji produktów
  • Nieintuicyjny panel zarządzania
  • Ograniczony w funkcjonalności system edycji zdjęć produktowych
  • Konieczność osobnego logowania do każdego z serwisów obsługujących jeden proces

Zwracając uwagę na ten case, warto zauważyć, że strony internetowe nie kończą się na frontowej witrynie, którą widzi Klient. Wręcz przeciwnie, bardzo duża część strony znajduje się w tak zwanym back-endzie, gdzie pracownicy i menedżerowie codziennie wykonują swoją pracę, aktualizując content, oferty, odpowiadając na wiadomości lub realizując zamówienia. W tym wypadku warto jest pomyśleć o stronie internetowej jak o sklepie – dla Klienta przeznaczony jest salon sprzedaży, a część pracy jest wykonywana w biurach i na zapleczu. Brak ergonomiczności i poprawnego rozplanowania lub inne problemy nawigacyjne potrafią być naprawdę uporczywe, choć Klient na pierwszy rzut oka może tego nie zauważy.

case-study-centrum-produktowe

Jak widać z wyżej wymienionych punktów, nasz Klient ewidentnie potrzebował przemyślanego, logicznego i sprawnego back-endu. Brak centralnego miejsca do zarządzania stroną powodował straty czasu – użytkownik musiał logować się do wielu systemów, choć tak naprawdę pracował nad aktualizacją ofert jednego sprzedawcy.

Brak ergonomiczności powodował również obniżoną wydajność pracy. Nieintuicyjny panel zarządzania przyczynił się do faktu, że prosty proces aktualizacji produktów stał się skomplikowany i czasochłonny. Aktualizacje nie tylko zabierały więcej czasu niż powinny, ale i nowe osoby musiały być szkolone w procesie, który teoretycznie szkolenia nie powinien wymagać. Co więcej, brak platformy do elastycznego zarządzania zdjęciami powodował, że proste zadania takie jak aktualizacje lub zmienianie kolejności zdjęć, okazywały się dość skomplikowanym i problematycznym procesem.

Biorąc pod uwagę branżę Klienta, można się spodziewać, że takich aktualizacji jest naprawdę dużo, szczególnie gdy Klient posiada bogaty asortyment i aktywnie dopasowuje swoją ofertę do zmieniających się potrzeb rynku. Reasumując, od razu można zauważyć, że aktualizacje zdjęć zajmują pracownikom dużo czasu – a taka funkcjonalność jest niesamowicie ergonomiczna na stronach opartych na Drupalu czy WordPressie i wymaga tylko dwóch kliknięć.

Nasze rozwiązanie

jaką strategię zastosowaliśmy?

Biorąc pod uwagę back-endowe potrzeby Klienta oraz fakt, że działa on w branży sprzedażowej, doszliśmy do wniosku, że zaoferujemy możliwie najbardziej zautomatyzowaną platformę PIM, dzięki której Klient będzie mógł z łatwością zarządzać swoją ofertą i jednocześnie będzie w stanie obsłużyć klientów z różnych serwisów jednocześnie.

Szczegóły rozwiązania

jakie obszary okazały się kluczowe?
centrum-produktowe-case-study

1. Wielopoziomowy system dostępu w jednym, centralnym miejscu

Jako bezpośrednią odpowiedź na zapotrzebowanie Klienta, opracowaliśmy wielopoziomowy system dostępu ze zróżnicowanymi uprawnieniami. W przeciwieństwie do poprzedniego systemu, nowa platforma posiada jeden, centralny punkt do logowania się do wszystkich usług tworzących stronę oraz jej funkcjonalność. Warto jest zaznaczyć, że nasze rozwiązanie to nie tylko strona internetowa, ale także zaawansowany system odpowiedzialny za obsługę zamówień z wielu źródeł, w tym innych serwisów Klienta. W opracowanym przez nas systemie dostarczanie zmian treści na wszystkie serwisy klienta jest możliwe z jednego, centralnego panelu zarządzania, w czasie rzeczywistym.

2. Integracje w back-endzie

Cokolwiek mogło być zautomatyzowane, zostało zautomatyzowane. Nowa platforma, oparta na technologii Drupal 7, została rozszerzona o dużą liczbę integracji, które powinny zautomatyzować i zoptymalizować wiele procesów, odbywających się w back-endzie. Wdrożyliśmy powiadomienia SMS o zamówieniach i rejestracjach, dodaliśmy integrację z usługami kurierskimi DHL w celu automatyzacji procesu zamawiania oraz zaoferowaliśmy autorski algorytm optymalizacji wysyłek w celu niwelacji kosztów transportu. Wszystkim zarządza integracja z Comarch, która ma na celu aktualizację stanów magazynowych.

Z punktu widzenia zarządzania procesami, aktualna platforma zaprojektowana przez Smartbees wykonuje dużą ilość zadań, które wcześniej musiałyby być wykonywane manualnie przez pracownika. Warto jest też zauważyć, że wszystkie wymienione procesy dzieją się w czasie rzeczywistym, co stanowczo poprawia wydajność pracy.

3. Wygodny front-end dzięki ulepszonemu back-endowi

Tylko dlatego, że niektóre wtyczki, integracje i funkcjonalności są wgrane w back-endzie i w większości obsługują back-end, nie znaczy, że Klient końcowy z tego nie korzysta. Dlatego wdrożyliśmy system rabatowy integrujący się z inną instancją Drupala w celu weryfikacji indywidualnych kuponów dla Klienta dodaliśmy obsługę numerów seryjnych produktów, co jednoznacznie identyfikuje produkt i obsłuży system gwarancyjny oraz zintegrowaliśmy obsługę płatności MultiMerchant DotPay,która pozwala na szeroki dostęp do płatności mobilnych dla Klientów końcowych.

4. Front-end oparty na innowacyjnych technologiach

Choć większość wdrożonych rozwiązań obsługuje back-end, front-end również wiele zyskał. Nasze formularze dla Klientów końcowych są teraz oparte o technologię Vue, odpowiedzialną za zarządzanie ponad 80.000 zdjęć produktów, co niesamowicie ułatwia szybką wizualizację oferty. Rozbudowana wyszukiwarka z wieloma opcjami filtracji wyników pozwala na dokładne doprecyzowanie parametrów potrzeb Klienta, podczas gdy połączenie technologii Vue i React daje interfejs na tyle ergonomiczny, że zwiększa on współczynnik konwersji.

Projekt w liczbach

czyli statystyki realizacji
0

40 dedykowanych modułów odpowiadających za funkcjonalności strony

0

Aktywne zarządzanie ponad 30 tysiącami produktów z podziałem na ponad 70 niezależnie konfigurowalnych typów produktów

0

Integracja danych z 4 niezależnych źródeł: bazy danych, API, instancje Drupala i plików XML

0

Monitorowanie dostępności serwisu 24/7 przez zespół supportu

0

Projekt rozwijany przez 4 developerów przy wsparciu 2 testerów

0

Obsługa produktów na 200 magazynach

0

Ponad 3400 commitów/aktualizacji

case-study-centrum-produktowe

Efekty pracy

co zyskał nasz Klient?

Gdy platforma jest elastyczna, wygodna i dobrze zintegrowana z innymi usługami, korzystanie z niej nie jest żmudną częścią obowiązków, a szybkim, centralnym miejscem do zarządzania sprzedażą – i taką stała się platforma PIM zaprojektowana przez nas.

  1. W odpowiedzi na zapotrzebowanie Klienta, dostarczyliśmy stronę z centralnym panelem zarządzania produktami. Koniec z dodatkowymi loginami oraz kopiowaniem tych samych danych do wielu usług.
  2. Panel administracyjny, choć posiada wiele modułów i zaawansowanych opcji, jest ergonomiczny i przejrzysty dla każdego użytkownika back-endu.
  3. Rozbudowany, a zarazem prosty w obsłudze panel do obsługi zdjęć produktowych pozwala na szybkie aktualizacje grafiki bez skomplikowanych procedur.
  4. Zamówienia ze wszystkich serwisów są teraz obsługiwane w jednym panelu, co pozwala na zwiększenie wydajności pracy przez eliminację sprawdzania poszczególnych kanałów oddzielnie.
  5. Przyspieszenie realizacji zamówień dzięki automatyzacji procesów.

Nasi Klienci

co o nas mówią?
Panek S.A.
Wyższe Szkoły Bankowe
Unicef
Urzad Miasta Gliwice
Akademia Leona Koźmińskiego
Mateusz Tomczak
Specjalista ds marketing / VELO

Są dobrzy w nawiązywaniu silnych relacji biznesowych z klientami.

Łukasz Filut
Dyrektor IT / WSB

Partnerskie podejście firmy sprawia, że nasza współpraca układa się bardzo dobrze i chętnie zlecamy nowe zadania.

Tomasz Zbierski
Dyrektor IT / TAI

Smartbees wykazał się sporym doświadczeniem w zakresie systemu CMS Drupal i bardzo pomógł nam w modernizacji naszego serwisu przetargowego.

Szybka wycena

Rozwijaj z nami swój projekt
Uzyskaj wycenę w ciągu 24 godzin