Przyjaciele Zwierząt

Platforma crowdfundingowa do organizacji zbiórek dla potrzebujących zwierząt

Dowiedz się, w jaki sposób zbudowaliśmy wydajne rozwiązanie do prowadzenia zbiórek pieniędzy na Drupalu 9.

1
Problem
Zobacz
2
Nasze rozwiązanie
Zobacz
3
Szczegóły rozwiązania
Zobacz
4
Projekt w liczbach
Zobacz
5
Efekty pracy
Zobacz
6
Technologie
Zobacz

Problem

dlaczego nawiązaliśmy współpracę?

Celem nawiązania współpracy było stworzenie nowej strony dla przyjacielezwierzat.pl umożliwiającej organizację zbiórek pieniędzy .. Głównym wymogiem Klienta było zapewnienie wysokiej wydajności w porównaniu do poprzedniej wersji serwisu, niezależnie od ilości zebranych wpłat i liczby darczyńców.

Ważnym obszarem było także uproszczenie systemu wpłacania darowizn oraz intuicyjne zarządzanie serwisem z uwzględnieniem modułów, które ograniczą pracę redaktorów. Poprzedni serwis był oparty o CMS Joomla i zawierał wiele płatnych modułów, z czego Klient chciał zrezygnować na rzecz bezpłatnych rozwiązań.

Zbiórka na platformie Przyjaciele Zwierząt

Nasze rozwiązanie

jaką strategię zastosowaliśmy?

Zważając na wymagania Klienta względem wydajności systemu, rekomendowanym przez nas rozwiązaniem było postawienie nowej strony w oparciu o Drupal 9, który słynie z niezawodności nawet przy dużej liczbie użytkowników podejmujących jednocześnie działania w serwisie. Część funkcjonalności (np. listing wpisów blogowych) została stworzona z wykorzystaniem biblioteki JavaScript – Vue.js.

Nowy serwis zbudowaliśmy w oparciu o paragrafy, które maksymalnie ułatwiają zarządzanie i rozwijanie strony w Drupalu. Jeden typ paragrafu można jednocześnie wykorzystać w wielu miejscach na stronie, co pozwala edytorom na samodzielne budowanie podstron, bazując na dostępnych „kafelkach”. Nasz zespół przeprowadził także migrację treści ze starego serwisu, aby nie utracić contentu, który został dotychczas stworzony przez redaktorów.

Szczegóły rozwiązania

jakie elementy okazały się kluczowe?
Mobilna wersja platformy Przyjaciele Zwierząt

Moduł wpłat

Dla Klienta bardzo ważnym elementem systemu było maksymalne uproszczenie panelu wpłat dla Darczyńców, aby ścieżka przekazania darowizny nie wymagała skomplikowanych działań. Wpłaty na zbiórki odbywają się poprzez customowy moduł integrujący serwis z operatorem płatności Tpay.

Integracje

Serwis został zintegrowany z wszystkimi wymaganymi przez Klienta narzędziami służącymi do analityki (Google Analytics, Facebook Pixel, Hotjar) oraz marketing automation (Freshmail). System można również rozwinąć o dowolną integrację w przyszłości w zależności od potrzeb klienta.

Panel administracyjny

System posiada rozbudowany panel administracyjny pozwalający m.in. na przeglądanie statystyk, zarządzanie zbiórkami oraz treściami dostępnymi w serwisie. Z jego poziomu administrator może zarządzać zarejestrowanymi użytkownikami, Opiekunami czy dokonywanymi płatnościami. Dodatkowo system zintegrowano z Google Authentication, przez co logowanie do panelu wymaga dwuetapowej weryfikacji i zapewnia większe bezpieczeństwo.

Panel użytkownika

W systemie utworzone zostały trzy role użytkowników - Organizator, Darczyńca oraz Przedsiębiorca. Każda z nich ma indywidualne uprawnienia. Ponadto, system umożliwia rejestrację użytkowników indywidualnych oraz firm. Po rejestracji każdy użytkownik ma także automatycznie przypisywanego Opiekuna ze strony administratora serwisu.

Ustawienia zbiórek

Zarejestrowany i zalogowany użytkownik może tworzyć zbiórki, wykorzystując do tego dostępne paragrafy. W zbiórkach istnieje możliwość:

  • oznaczenia treści jako drastyczne,
  • dodania opcji serduszka, okazującego wsparcie,
  • przekazania darowizny zarówno jako darczyńca anonimowy, jak i nieanonimowy, a także jako osoba prywatna lub firma,
  • weryfikacji statusu zbiórki oraz celu pieniężnego zbiórki,
  • udostępnienia zbiórki na Facebooku.

Projekt w liczbach

czyli statystyki realizacji
0

W realizację projektu zaangażowanych było 5 Full-Stack Developerów oraz Project Manager.

0

Realizacja projektu (razem z fazą projektowania graficznego) zajęła nam 1000 godzin.

0

Wdrożyliśmy 12 widoków desktopowych oraz mobilnych dostępnych dla wszystkich użytkowników.

0

Stworzyliśmy 10 widoków desktopowych i mobilnych dla zalogowanych użytkowników oraz dostosowaliśmy 10 widoków skierowanych wyłącznie do administratorów i redaktorów serwisu.

Strona główna Przyjaciele Zwierząt

Efekty pracy

co zyskał nasz klient?
  1. Wydajny i bezpieczny system Drupal w najnowszej, w pełni wspieranej wersji.
  2. Nieograniczoną możliwość rozwoju serwisu w przyszłości.
  3. Intuicyjne zarządzanie platformą za pomocą rozbudowanego panelu administracyjnego.
  4. System nadawania roli użytkownikom i przypisywania im odpowiednich uprawnień.
  5. Uproszczony system wpłat darowizn.

Opinie o Smartbees

zobacz, co o naszej pracy mówią Klienci
Logo Link4
Bergerat Monnoyeur logo
SeaChange logo
Wyższe Szkoły Bankowe
Unicef
Łukasz Filut
Dyrektor IT / WSB

Nowe strony stworzone przez Smartbees zapewniły wzrost ruchu i prostszą nawigację dla użytkowników. Zespół zastosował bardzo szeroki stack technologiczny, tym samym dostarczając produkt wysokiej jakości. Pracowitość i szybkość reakcji zespołu spowodowała, że współpraca przebiegała bezproblemowo, a rozwiązanie zostało dostarczone na czas.

Łukasz Kutyłowski
Head of Finance / Cube Group

System płatności stworzony przez Smartbees działa bardzo dobrze i obsługuje płatności dla naszych partnerów. Zespół starał się jak najlepiej zrozumieć potrzeby biznesu, aby stworzyć najbardziej efektywny system. Zawsze można liczyć na ich elastyczność i szybką pomoc, w szczególności w przypadku kryzysowych sytuacji.

Mateusz Tomczak
Specjalista ds marketing / VELO

Smartbees wykonało świetną pracę budując, a następnie obsługując nasze strony na Drupalu, tym samym pomagając nam generować sprzedaż. Zespół radzi sobie z dużym obciążeniem zadań, łatwo można się z nim skontaktować, miło się z nimi współpracuje.

Chcesz stworzyć dedykowane rozwiązanie na Drupalu?

Zgłoś się do nas