Reforma
Sklep internetowy z profesjonalnymi produktami do paznokci, rzęs i włosówDowiedz się, jak wdrożyliśmy najnowszy sklep internetowy marki na Magento 2.

Problem
Z firmą Reforma współpracowaliśmy już od kilku lat, zapewniając wsparcie techniczne oraz rozwój funkcjonalności dla poprzedniej wersji sklepu. Jako że był on zbudowany w oparciu o Magento 1, z biegiem czasu nie zaspokajał rosnących potrzeb rozwijającego się biznesu. Głównym problemem, z jakim borykała się marka przed migracją, było wprowadzanie zmian – praktycznie każda z nich wymagała ingerencji programistów. Ponadto sklep na Magento 1 nie umożliwiał zarządzania głównymi elementami strony z poziomu panelu administracyjnego, co znacznie utrudniało prace nad jej rozwojem.
Dodatkowym bodźcem do przeprowadzenia zmian była rezygnacja Adobe z zapewniania oficjalnego wsparcia dla Magento 1 w czerwcu 2020 roku. W takiej sytuacji wszystkim naszym Klientom zalecamy jak najszybsze przeprowadzenie migracji na Magento 2.

Nasze rozwiązanie
Marka była zadowolona z dotychczasowych doświadczeń z platformą Magento, dlatego zdecydowała się na stworzenie nowego sklepu na wyższej wersji platformy. W tym celu przeprowadziliśmy migrację sklepu z Magento 1 do Magento 2. Cały proces wymagał od nas m.in. wdrożenia nowej szaty graficznej, stworzenia od podstaw customizowanych modułów czy migracji danych z poprzedniej wersji systemu. Dzięki temu nie tracąc żadnych istotnych funkcji poprzedniego sklepu, Reforma może cieszyć się w pełni funkcjonalnym, rozwojowym i przede wszystkim bezpiecznym e-commerce w nowej odsłonie.
Szczegóły rozwiązania

1. Integracja z systemem obsługi przesyłek
Zarządzanie obsługą i wysyłką zamówień odbywa się poprzez integrację z Baselinkerem. Następnie Magento pobiera wygenerowane przesyłki i przypisuje je do odpowiednich zamówień tak, aby klient miał możliwość wglądu w numer przewozowy swojej przesyłki. Dodatkowo wysyłany jest spersonalizowany mail w zależności od wybranej metody dostawy z linkiem do śledzenia przesyłki.
2. Niestandardowe powiadomienia
Wdrożyliśmy autorski system powiadomień mailowych związanych ze składaniem zamówień. Jako że sklep funkcjonuje na kilku rynkach europejskich, wiadomości wysyłane są do odpowiednich specjalistów obsługujących zamówienia z danego kraju ze szczegółowymi informacjami o produktach czy preferencjach klienta dotyczących samej zawartości zamówienia, formy dostawy czy metod płatności.
3. One Step Checkout
Aby maksymalnie skrócić i ułatwić użytkownikom ścieżkę zakupową, stworzyliśmy jednoetapowy checkout. Oznacza to, że klient może w ramach jednej podstrony uzupełnić wszystkie szczegóły dotyczące zamówienia (np. adres wysyłki, metodę dostawy, formę płatności, kod rabatowy) i je sfinalizować, nie musząc przeklikiwać się przez kolejne podstrony.
4. SEO
Marce bardzo zależało, aby sklep był przyjazny nie tylko użytkownikom, ale i botom wyszukiwarek. Dlatego szczególną uwagę poświęciliśmy migracji SEO sklepu z Magento 1 na Magento 2, dbając m.in. o odpowiednie przekierowania, przyjazne adresy URL czy wdrożenie modułów do meta tagów.
Projekt w liczbach
Stworzyliśmy 22 dedykowane moduły Magento.
Nasz zespół składał się z 3 Magento Developerów i dedykowanego Project Managera.
Wdrożyliśmy 3 wersje językowe sklepu.
Efekty pracy
- Najnowszą wersję platformy Magento 2.
- Zachowanie kluczowych danych z poprzedniej wersji sklepu.
- Rozbudowany i jednocześnie intuicyjny panel administracyjny.
- Możliwość zarządzania elementami strony przy pomocy front-end buildera.
- Spersonalizowane funkcjonalności umożliwiające wydajniejszą obsługę klienta i lepsze działania marketingowe.
- Panele promocyjne umożliwiające skuteczną prezentację oferty sklepu użytkownikom.
- Rozbudowaną analitykę internetową.
Technologie
Nasi Klienci




