Lotari
Sklep internetowy z wysokiej jakości roletami, żaluzjami i akcesoriamiPoznaj szczegóły migracji Magento 1 do Magento 2 dla lotari.pl, którą przeprowadził zespół ekspertów Smartbees. Zobacz, jakie zmiany i ulepszenia przyniósł proces migracji systemu.

Problem
Lotari od kilku lat korzystało ze sklepu internetowego postawionego na Magento 1. Jednak wraz z upływem czasu coraz bardziej zauważalne były problemy związane z wydajnością systemu czy ograniczenia w rozwoju funkcjonalności. Również szata graficzna sklepu znacznie odstawała od aktualnych trendów w projektowaniu. Ponadto, w 2020 r. Magento 1 utraciło oficjalny support producenta, przez co utrzymywanie sklepu na tej wersji platformy było ryzykowne ze względów bezpieczeństwa (nie były wydawane nowe łatki i aktualizacje).

Nasze rozwiązanie
Ze względu na pozytywne doświadczenia z pracy na platformie Magento, firma chciała kontynuować działania na tym silniku e-commerce. W tym przypadku koniecznością była migracja sklepu ze zdezaktualizowanej wersji platformy na aktywnie wspieraną i rozwijaną wersję – Magento 2.x.
W przypadku Magento, migracja systemu nie jest zwyczajnym updatem. Bardzo duże rozbieżności w budowie Magento 1 i 2 wymuszają postawienie sklepu niemalże od podstaw. Konieczne jest m.in. dostosowanie szablonu sklepu lub stworzenie nowego od podstaw czy migracja lub napisanie rozszerzeń, które nie są kompatybilne z Magento 2.
Przy współpracy z marką Lotari czekało nas dużo pracy związanej z migracją m.in. przez liczbę dedykowanych rozwiązań, które były dodane na starej wersji sklepu czy integracje z systemami zewnętrznymi. Byliśmy również odpowiedzialni za zaprojektowanie i wdrożenie nowej szaty graficznej sklepu, która oddaje nowoczesny charakter marki i pozwala użytkownikom intuicyjnie nawigować się po stronie.
Szczegóły rozwiązania

Galerie z powiązanymi produktami
Wprowadzona “Galeria inspiracji Lotari” pozwala na proste promowanie asortymentu sklepu, gdzie klient ma możliwość podglądu wizualizacji produktów oraz filtrowania po dostępnych kategoriach.
Rozbudowane menu
Menu drugiego rzędu powstało z myślą o jak najlepszym user experience. Dodaliśmy w nim m.in. wyszukiwarkę, możliwość załadowania własnych plików czy możliwość dodania obrazów jako zajawki poszczególnych kategorii.
Integracja z systemem ERP
Lotari korzysta ze spersonalizowanego systemu ERP, który m.in. pobiera i przetwarza ok. 1mln cen produktów o różnych wymiarach i konfiguracjach. Nasz zespół był odpowiedzialny za stworzenie dedykowanego modułu umożliwiającego integrację z ERP.
Integracja z Adobe Stock
Dzięki tej integracji Klienci sklepu mają możliwość wyboru grafiki nadruku z milinów wysokiej jakości zdjęć dostępnych w katalogu Adobe Stock.
Konfigurator produktów z edytorem nadruku
Lotari wykorzystywało konfigurator produktów również na poprzedniej wersji sklepu. Na Magento 2 unowocześniliśmy poprzednie rozwiązanie, dzięki czemu umożliwia ono jeszcze lepsze dostosowanie produktów do potrzeb klienta.
Nowy konfigurator pozwala m.in. na:
- przenoszenie zdjęć na nadruki rolet, poduszek, obrazów, lub plakatów,
- nadawanie efektów (wyrównanie, odbicie, powielenie wzoru),
- wybór wymiarów produktu,
- dostosowanie typu tkaniny, akcesoriów i wykończeń.
Generator miniaturek nakładający nadruk na produkty
Napisaliśmy dedykowany moduł generujący wizualizację nadruku na produkcie. Dzięki temu klient sklepu widzi przybliżony podgląd gotowego produktu, jeszcze zanim przejdzie do jego edycji.
Projekt w liczbach
Tyle godzin poświeciliśmy na prace nad projektem.
Napisaliśmy 30 dedykowanych modułów dla nowej wersji sklepu.
Zespół projektowy składał się z 3 Magento Developerów, Tech Leada oraz Project Managera.
Efekty pracy
- Najnowszą, w pełni wspieraną wersję platformy Magento 2.
- Zachowanie wszystkich najważniejszych danych z Magento 1 dzięki migracji danych (m.in. treści, zamówień czy danych o klientach).
- Najwyższe bezpieczeństwo, dzięki dostępowi do oficjalnych aktualizacji i łatek bezpieczeństwa Adobe.
- Nowoczesną szatę graficzną, która odpowiada identyfikacji wizualnej marki.
- Uproszczony system zarządzania treścią dostosowany do indywidualnych potrzeb klienta.
- Możliwość dalszego rozwoju sklepu, dzięki zachowaniu najwyższych standardów kodowania.
Technologie
Nasi Klienci




