Logo Lotari

Migracja sklepu z wysokiej jakości roletami, żaluzjami i akcesoriami

Rodzaj projektu

Migracja Magento 1 do Magento 2

Branża

Wnętrzarska

Technologie

Logo Elasticsearch Elasticsearch
Magento Magento

Zakres prac

E-commerce development, konfigurator produktów, migracja Magento

  • Niska wydajność systemu na Magento 1
  • Zakończenie oficjalnego supportu producenta Magento 1, a przez to potencjalne problemy z bezpieczeństwem witryny
  • Ograniczenia w rozwoju funkcjonalności
  • Przestarzała szata graficzna

O kliencie

Lotari to polska firma, która oferuje wysokiej jakości produkty: rolety, żaluzje, plisy, tapety i wiele więcej. Dodatkowo marka proponuje oryginalne dodatki do wnętrz, takie jak plakaty czy ramki, uzupełniające aranżację przestrzeni domowej. 

Lotari od kilku lat korzystało ze sklepu internetowego postawionego na Magento 1. Z biegiem czasu jednak oprogramowanie nie było w stanie sprostać oczekiwaniom Klienta i wymagało odświeżenia. 

Magento
Logo Elasticsearch

Klientowi zależało na skalowalnym, bezpiecznym systemie, który nadąży za wprowadzaniem kolejnych produktów i ulepszeń. Celem było wpasowanie sklepu w obecne trendy i jednocześnie utrzymanie w ponadczasowej kolorystyce. Z racji dodania do oferty personalizacji produktów, Klient oczekiwał odświeżenia obecnego już konfiguratora.

Cel projektu Lotari
Element tła

Ze względu na pozytywne doświadczenia z pracy na platformie Magento, firma chciała kontynuować działania na tym silniku. Konieczna była więc migracja sklepu ze zdezaktualizowanej wersji platformy na aktywnie wspieraną i rozwijaną wersję – Magento 2.x.

W przypadku Magento, migracja systemu nie jest zwyczajnym updatem. Bardzo duże rozbieżności w budowie wersji 1 i 2 wymuszają postawienie sklepu niemalże od podstaw. Niezbędne jest m.in. dostosowanie szablonu sklepu lub stworzenie całkowicie nowego.

Przy współpracy z marką Lotari czekało nas dużo pracy związanej z migracją m.in. przez liczbę customowych rozwiązań, które były dodane na starej wersji sklepu czy mnogość integracji z systemami zewnętrznymi. Byliśmy również odpowiedzialni za zaprojektowanie i wdrożenie nowej szaty graficznej sklepu, która oddaje nowoczesny charakter marki i pozwala użytkownikom intuicyjnie poruszać się po stronie.

Galerie z powiązanymi produktami

Galerie z powiązanymi produktami

Wprowadzona „Galeria inspiracji Lotari” służy promowaniu asortymentu sklepu. To tutaj klient ma możliwość podglądu wizualizacji produktów oraz filtrowania po dostępnych kategoriach.

Rozbudowane menu

Rozbudowane menu

Menu drugiego rzędu powstało z myślą o jak najlepszym user experience. Dodaliśmy w nim m.in. wyszukiwarkę, możliwość załadowania własnych plików czy opcję załadowania obrazów jako zajawki poszczególnych kategorii.

Integracja z systemem ERP

Integracja z systemem ERP

Lotari korzysta ze spersonalizowanego systemu ERP, który m.in. pobiera i przetwarza ok. 1 mln produktów o różnych wymiarach, konfiguracjach i cenach. Nasz zespół był odpowiedzialny za stworzenie customowego modułu umożliwiającego integrację z ERP.

Integracja z Adobe Stock

Integracja z Adobe Stock

Dzięki tej integracji Klienci sklepu mają możliwość wyboru grafiki nadruku z milionów wysokiej jakości zdjęć dostępnych w katalogu Adobe Stock.

Konfigurator produktów

Konfigurator produktów z edytorem nadruku

Lotari wykorzystywało konfigurator produktów również na poprzedniej wersji sklepu. Na Magento 2 unowocześniliśmy to rozwiązanie, dzięki czemu umożliwia ono jeszcze lepsze dostosowanie produktów do potrzeb klienta.

Nowy konfigurator pozwala m.in. na:

  • przenoszenie zdjęć na nadruki rolet, poduszek, obrazów lub plakatów;
  • nadawanie efektów (wyrównanie, odbicie, powielenie wzoru);
  • wybór wymiarów produktu;
  • dostosowanie typu tkaniny, akcesoriów i wykończeń.
Generator miniaturek

Generator miniaturek nakładający nadruk na produkty

Napisaliśmy moduł generujący wizualizację nadruku na produkcie. Dzięki temu klient sklepu widzi przybliżony podgląd gotowego produktu, jeszcze zanim przejdzie do jego edycji.

Customowe rozwiązania pozwoliły maksymalnie usprawnić sklep

Klienci sklepu Lotari mogą cieszyć się nowym wyglądem strony i sprawną opcją zamawiania produktów, a administratorzy mogą bez obaw wprowadzać kolejne ulepszenia. Główne zmiany, które wprowadzaliśmy, to:

Efekty pracy Lotari
  1. Najnowsza, w pełni wspierana wersja platformy Magento 2.

  2. Zachowanie wszystkich najważniejszych danych z Magento 1, dzięki migracji danych (m.in. treści, zamówień czy danych o klientach).

  3. Najwyższe bezpieczeństwo, dzięki dostępowi do oficjalnych aktualizacji i łatek bezpieczeństwa Adobe.

  4. Nowoczesna szata graficzna, która odpowiada identyfikacji wizualnej marki.

  5. Uproszczony system zarządzania treścią dostosowany do indywidualnych potrzeb klienta.

  6. Możliwość dalszego rozwoju sklepu, dzięki zachowaniu najwyższych standardów kodowania.

1400

godzin poświęconych na pracę nad projektem

30

napisanych modułów dla nowej wersji sklepu

5

specjalistów odpowiedzialnych za projekt: 3 Magento Developerów, Tech Lead oraz Project Manager

Migracja sklepu na Magento 2

Zaufaj doświadczeniu naszego zespołu