Lotari

Sklep internetowy z wysokiej jakości roletami, żaluzjami i akcesoriami

Poznaj szczegóły migracji Magento 1 do Magento 2 dla lotari.pl, którą przeprowadził zespół ekspertów Smartbees. Zobacz, jakie zmiany i ulepszenia przyniósł proces migracji systemu.

1
Problem
Zobacz
2
Nasze rozwiązanie
Zobacz
3
Szczegóły rozwiązania
Zobacz
4
Projekt w liczbach
Zobacz
5
Efekty pracy
Zobacz
6
Technologie
Zobacz

Problem

dlaczego nawiązaliśmy współpracę?

Lotari od kilku lat korzystało ze sklepu internetowego postawionego na Magento 1. Jednak wraz z upływem czasu coraz bardziej zauważalne były problemy związane z wydajnością systemu czy ograniczenia w rozwoju funkcjonalności. Również szata graficzna sklepu znacznie odstawała od aktualnych trendów w projektowaniu. Ponadto, w 2020 r. Magento 1 utraciło oficjalny support producenta, przez co utrzymywanie sklepu na tej wersji platformy było ryzykowne ze względów bezpieczeństwa (nie były wydawane nowe łatki i aktualizacje).

Produkty w sklepie Lotari

Nasze rozwiązanie

jaką strategię zastosowaliśmy?

Ze względu na pozytywne doświadczenia z pracy na platformie Magento, firma chciała kontynuować działania na tym silniku e-commerce. W tym przypadku koniecznością była migracja sklepu ze zdezaktualizowanej wersji platformy na aktywnie wspieraną i rozwijaną wersję – Magento 2.x.

W przypadku Magento, migracja systemu nie jest zwyczajnym updatem. Bardzo duże rozbieżności w budowie Magento 1 i 2 wymuszają postawienie sklepu niemalże od podstaw. Konieczne jest m.in. dostosowanie szablonu sklepu lub stworzenie nowego od podstaw czy migracja lub napisanie rozszerzeń, które nie są kompatybilne z Magento 2.

Przy współpracy z marką Lotari czekało nas dużo pracy związanej z migracją m.in. przez liczbę dedykowanych rozwiązań, które były dodane na starej wersji sklepu czy integracje z systemami zewnętrznymi. Byliśmy również odpowiedzialni za zaprojektowanie i wdrożenie nowej szaty graficznej sklepu, która oddaje nowoczesny charakter marki i pozwala użytkownikom intuicyjnie nawigować się po stronie.

Szczegóły rozwiązania

jakie elementy okazały się kluczowe?
Wersja mobilna sklepu Lotari

Galerie z powiązanymi produktami

Wprowadzona “Galeria inspiracji Lotari” pozwala na proste promowanie asortymentu sklepu, gdzie klient ma możliwość podglądu wizualizacji produktów oraz filtrowania po dostępnych kategoriach.

Rozbudowane menu

Menu drugiego rzędu powstało z myślą o jak najlepszym user experience. Dodaliśmy w nim m.in. wyszukiwarkę, możliwość załadowania własnych plików czy możliwość dodania obrazów jako zajawki poszczególnych kategorii.

Integracja z systemem ERP

Lotari korzysta ze spersonalizowanego systemu ERP, który m.in. pobiera i przetwarza ok. 1mln cen produktów o różnych wymiarach i konfiguracjach. Nasz zespół był odpowiedzialny za stworzenie dedykowanego modułu umożliwiającego integrację z ERP.

Integracja z Adobe Stock

Dzięki tej integracji Klienci sklepu mają możliwość wyboru grafiki nadruku z milinów wysokiej jakości zdjęć dostępnych w katalogu Adobe Stock.

Konfigurator produktów z edytorem nadruku

Lotari wykorzystywało konfigurator produktów również na poprzedniej wersji sklepu. Na Magento 2 unowocześniliśmy poprzednie rozwiązanie, dzięki czemu umożliwia ono jeszcze lepsze dostosowanie produktów do potrzeb klienta.

Nowy konfigurator pozwala m.in. na:

  • przenoszenie zdjęć na nadruki rolet, poduszek, obrazów, lub plakatów,
  • nadawanie efektów (wyrównanie, odbicie, powielenie wzoru),
  • wybór wymiarów produktu,
  • dostosowanie typu tkaniny, akcesoriów i wykończeń.

Generator miniaturek nakładający nadruk na produkty

Napisaliśmy dedykowany moduł generujący wizualizację nadruku na produkcie. Dzięki temu klient sklepu widzi przybliżony podgląd gotowego produktu, jeszcze zanim przejdzie do jego edycji.

Projekt w liczbach

czyli statystyki realizacji
0

Tyle godzin poświeciliśmy na prace nad projektem.

0

Napisaliśmy 30 dedykowanych modułów dla nowej wersji sklepu.

0

Zespół projektowy składał się z 3 Magento Developerów, Tech Leada oraz Project Managera.

Efekty pracy

co zyskał nasz klient?
  1. Najnowszą, w pełni wspieraną wersję platformy Magento 2.
  2. Zachowanie wszystkich najważniejszych danych z Magento 1 dzięki migracji danych (m.in. treści, zamówień czy danych o klientach).
  3. Najwyższe bezpieczeństwo, dzięki dostępowi do oficjalnych aktualizacji i łatek bezpieczeństwa Adobe.
  4. Nowoczesną szatę graficzną, która odpowiada identyfikacji wizualnej marki.
  5. Uproszczony system zarządzania treścią dostosowany do indywidualnych potrzeb klienta.
  6. Możliwość dalszego rozwoju sklepu, dzięki zachowaniu najwyższych standardów kodowania.

Technologie

które wykorzystaliśmy

Nasi Klienci

sprawdź, kto zaufał naszym kompetencjom
Logo Link4
Bergerat Monnoyeur logo
SeaChange logo
Wyższe Szkoły Bankowe
Unicef
Łukasz Filut
Dyrektor IT / WSB

Nowe strony stworzone przez Smartbees zapewniły wzrost ruchu i prostszą nawigację dla użytkowników. Zespół zastosował bardzo szeroki stack technologiczny, tym samym dostarczając produkt wysokiej jakości. Pracowitość i szybkość reakcji zespołu spowodowała, że współpraca przebiegała bezproblemowo, a rozwiązanie zostało dostarczone na czas.

Mateusz Tomczak
Specjalista ds marketing / VELO

Smartbees wykonało świetną pracę budując, a następnie obsługując nasze strony na Drupalu, tym samym pomagając nam generować sprzedaż. Zespół radzi sobie z dużym obciążeniem zadań, łatwo można się z nim skontaktować, miło się z nimi współpracuje.

Łukasz Kutyłowski
Head of Finance / Cube Group

System płatności stworzony przez Smartbees działa bardzo dobrze i obsługuje płatności dla naszych partnerów. Zespół starał się jak najlepiej zrozumieć potrzeby biznesu, aby stworzyć najbardziej efektywny system. Zawsze można liczyć na ich elastyczność i szybką pomoc, w szczególności w przypadku kryzysowych sytuacji.

Postaw na migrację sklepu Magento 2 ze Smartbees

Zaufaj doświadczeniu i ekspertyzie naszego zespołu