Wygląd strony internetowej - kiedy należy go zmienić?

Denis Peszka
Autor: Denis PeszkaTech Lead

Wygląd strony internetowej może mieć negatywny wpływ na wyniki finansowe firmy, na wizerunek marki czy odbiór realizowanych kampanii marketingowych. Strona to wizytówka. Musi robić dobre pierwsze wrażenie, być spójna z brandem i użyteczna. Kiedy zdecydować się na redesign? Od czego zacząć i jak często wprowadzać takie zmiany? O tym w artykule.

Wygląd strony internetowej i jego zmiana

Na czym polega redesign strony internetowej?

Redesign strony internetowej to jej odświeżenie i przebudowa strony w taki sposób, by odpowiadała najnowszym trendom, miała lepszą funkcjonalność, łatwiej się z niej korzystało i przede wszystkim wyglądała nowocześniej. Firmy zajmujące się tworzeniem nowego wyglądu strony internetowej analizują ją od strony graficznej oraz merytorycznej, w konsekwencji starają się dostosować witrynę do najnowszych standardów, dbając o optymalizację pod kątem wyszukiwarek oraz funkcjonalność.

Wygląd strony internetowej - kiedy zdecydować się na zmianę?

Nie ma jednej granicy czasowej, według której właściciel strony powinien zdecydować się na jej odświeżenie. Nie można powiedzieć, że co 5, 10 lat należy przeprowadzić redesign strony internetowej. To zależy od wielu czynników takich jak postęp technologiczny, branża czy poziom skomplikowania danej www. Nowy wygląd strony internetowej warto wziąć pod uwagę, jeśli:

1. Design strony nie odpowiada współczesnym trendom

Jeżeli strona jest przestarzała i pod względem estetycznym nie wygląda dobrze to czas na zmiany. Wygląd jest bardzo istotnym aspektem, on decyduje często o pierwszym wrażeniu, jakie robi marka w internecie i o tym, czy klient chce pozostać na danej www i z niej korzystać. Wygląd strony świadczy o firmie. Warto co jakiś czas zapytać klientów w ankiecie, jak postrzegają daną witrynę. Dobrze na ten temat porozmawiać z pracownikami, którzy codziennie z niej korzystają. Decyzja nie powinna być oparta tylko na prywatnych preferencjach właściciela witryny.

2. Strona nie jest responsywna

Strony internetowe sprzed paru lat mają to do siebie, że nie są responsywne, nie dopasowują się do wielkości wyświetlaczy telefonów czy tabletów i po prostu klientom źle się z nich korzysta. Aktualnie strona internetowa musi mieć wersję na mobile. W każdej branży. Bez tego firma traci klientów. Warto by agencja zadbała o właściwe wyświetlanie się strony na różnych wyszukiwarkach, www musi być uniwersalna i w każdej sytuacji wyświetlać się prawidłowo.

3. Ma częste awarie

W każdej chwili na stronę firmy może trafić jej kluczowy lub potencjalny klient, awaria strony to strata dla firmy. Częste awarie to coraz większe straty. Kto chce robić zakupy w e-sklepie, który nie działa i klient nie jest pewny czy jego płatność została zaakceptowana? Kto korzysta z usług firmy, której zdarzają się częste awarie strony? Na pewno nie świadczą one o solidności, poza tym wprowadzają nieład w funkcjonowaniu zespołu i powodują niepokój klientów.

4. Źle się pozycjonuje/ nie zarabia

Twoja strona nie jest wystarczająco widoczna? Nie spełnia wymagań Google i tym samym nie przyciąga klientów z wyszukiwarki? W dodatku jej współczynnik odrzuceń jest wysoki? Czas na zmiany. Google lubi nowoczesne i solidne www, z trafnymi rozwiązaniami dla klientów.

Dlaczego warto zmienić wygląd strony?

Dobrze, jeżeli redesign to niejako reakcja firmy na potrzeby klientów. Zastanowienie się nad tym, czego oczekują użytkownicy odwiedzający witrynę. Personalizacja pozwala firmie na zwiększenie słupków sprzedaży. Jak dostosowanie www do wymagań wyszukiwarek i SEO. Nowa strona to też przypływ świeżości, który pozytywnie wpływa na wizerunek firmy, nie tylko w oczach klientów, ale i pracowników.

Od czego zacząć?

Sprawdź konkurencję, ale jej nie kopiuj! Odrzuć na bok subiektywne preferencje estetyczne, pozwól agencji na wybranie kierunku wizualnego. Skup się na użyteczności strony i na tym, by zarabiała. Wykorzystaj doświadczenie współpracowników i pozwól im zaproponować zmiany oraz je uargumentować. Dopiero wtedy podejmij decyzję o ostatecznym wyglądzie strony. Pracownicy agencji marketingowych są cały czas na czasie z trendami i rozwiązaniami, o których często nie mamy pojęcia, że już istnieją.

Warto by strona była nowoczesna, ale również na przyszłość - możliwa do rozbudowy. Nie powinna być skomplikowana. Pamiętaj o tym! Zainwestuj w dobrą agencję, która ma doświadczenie w Twojej branży i trafnie się w niej odnajduje. Strona musi być dopasowana do specyfiki klienta docelowego, musi być spersonalizowana oraz oddawać charakter firmy. Nie należy zapominać o jej funkcjonalności i użyteczności. Design nie może być przekombinowany. Klienci lubią proste i nowoczesne rozwiązania, więc warto w takie inwestować.

Efektywna strona www powinna nadążać za najnowszymi trendami w grafice, być użyteczna i przyjazna klientowi. Redesign nie wymaga dostosowania się do każdego najnowszego trendu oraz wprowadzania szeregu niepotrzebnych zmian, ważne by był przemyślany i niósł ze sobą wyższą jakość.

Chcesz zmienić swoją stronę internetową?

Pomożemy Ci
Udostępnij artykuł: