W jaki sposób PIM może realnie zwiększyć Twoje zyski z e-Commerce?

Data dodania:

PIM

Dzisiejszy klient potrzebuje bardzo rozbudowanego opisu produktu, by podjąć decyzje o jego zakupie. Nie chce też tracić czasu na poszukiwanie informacji o nim na innych stronach – jeżeli więc na stronie Twojego produktu nie znajdzie wystarczającej ilości informacji, opuści Twój sklep online.

Z drugiej jednak strony, obszerne dane muszą także być uporządkowane, by nie zmienić się w chaotyczną encyklopedię, która odstraszy klienta natłokiem specjalistycznego języka. PIM, czyli Product Information Management to klasa narzędzi wspierających proces zarządzania rozmaitego rodzaju informacjami o produkcie, które ułatwia to zadanie. Jeśli więc prowadzisz sprzedaż wielokanałową, będzie ono najkorzystniejszym rozwiązaniem – nie chodzi tylko o oferowane centralne repozytorium i ułatwione zarządzanie informacją produktową, ale i o zyski, na które PIM może realnie wpływać.

Możliwości PIM

Dzięki PIM rozbudujesz na masową skalę informacje o produkcie, ujednolicisz i zestandaryzujesz informację produktową, dzięki czemu Twój sklep zyska wizualną i treściową spójność, co jest szczególnie ważne przy budowaniu renomy marki. Ten system będzie także na bieżąco (real-time) zajmować się błędami – skoryguje poprawność treści i wyłapie duplikaty. Wpłynie to samą jakość informacji produktowej. PIM pozwala także na wprowadzenie ich tłumaczeń, przy wciąż zachowanej spójności wizualno-tekstowej. Takie formy będą łatwe do importowania w kolejne kanały sprzedaży i rozszerzenia swojej oferty na zagraniczne kraje.

PIM w e-commerce

Centralne repozytorium

Centralne repozytorium pozwala na zebranie w jednym miejscu także informacji cenowych, które uwzględnią rożne warianty czy rabaty. Jeśli więc masz także sklep stacjonarny, potrzebujesz wydrukować ofertę, katalogi czy ulotki albo zamierzasz uruchomić aplikację, dzięki PIM pozbędziesz się zmartwień o przygotowywanie odrębnych plików i dodatkowe, wysokie opłaty. Jedno kliknięcie i informacje produktowe zostają zebrane i zintegrowane z nowymi kanałami. Z PIM będziesz decydować też, które informacje mają pojawiać się w którym z nich. Zresztą ten system idealnie poradzi sobie z rozgrzewaniem zainteresowania klientów nowymi produktami – wystawianiem o nich informacji, nim trafią do sprzedaży, co prowadzić będzie do wysokiej klikalności samego sklepu – a więc i jego popularności. PIM  poradzi sobie także z nagłym wzrostem ilości asortymentu, odpowiednio go porządkując i normalizując dane o nim. Dlatego nie musisz się już martwić o wprowadzanie towarów od nowego producenta.

e-commerce

Kupi raz, kupi i pięć razy

Budowa zaufania między sprzedawcą a klientem zaczyna swoje fundamenty na przyjaznym interfejsie sklepu internetowego oraz przejrzystych kategoriach, wśród których łatwo mu się odnaleźć i dotrzeć do upragnionego produktu. Jednak proces ten kończy się na wrażeniach klienta po otrzymaniu towaru. Dlatego tak ważne jest uczciwe opisanie go – tak, aby kupujący był świadomy jego zalet i wad, a zarazem, by te wady okazały się dla niego trzeciorzędne – a nie niemiłym zaskoczeniem w czasie unboxingu.

Zadowolony klient nie tylko dokona zakupów w Twoim sklepie ponownie, ale i poleci go znajomym. Każdy szczegół w opisie produktu to plus dla Ciebie – zwłaszcza, gdy inni  sprzedawcy wolą obrać taktykę ogółu, w którym ukryją znaczące cechy produktu, jakie klienta mogłyby odstraszyć. Na tle takiej konkurencji Twój sklep wypadnie o wiele solidniej, nawet jeśli w czasie transakcji kupujący napotka jakieś problemy – zapomni o nich, gdy otrzyma w pełni zgodny z opisem towar, na który się zdecydował.

Procesy polegające na zarządzaniu informacją produktową okazują się niejednokrotnie wysoce problematyczne. Pochłaniają wiele czasu, a często obarczone są podatnością na błędy. Dlatego też potrafią również pochłaniać dużą ilość środków – kończąc jako rozwiązania bardzo kosztowne. I tu na ratunek przychodzi PIM, system, który realnie będzie wpływać na Twoje zyski w e-commerce.