Sposoby na generowanie większej liczby leadów ze strony www

Data dodania:

cta

smartphone
Zdobywanie leadów to dla wielu przedsiębiorstw główny cel prowadzenia strony internetowej. W jaki sposób zwiększyć szanse na to, że tych leadów będzie więcej? Jakie działania na stronie www mogą pozytywnie wpłynąć na tę liczbę?

Ludzi, którzy wchodzą na Twoją stronę internetową, można podzielić na dwie główne grupy. Klientów, którzy są zdecydowani na dany produkt lub usługę i tym samym są gotowi do finalizacji transakcji, a także „przeglądających”, którzy dopiero badają rynek i sprawdzają zakres oferty oraz jej konkurencyjność. Choć wszyscy oczekujemy, że to ta pierwsza grupa będzie dominująca i rosnąca, to w rzeczywistości nie jest tak wspaniale i prosto.

Zastanówmy się jednak, jakie działania mogą pozytywnie wpłynąć na liczbę leadów z obu wspomnianych grup?

Główny formularz kontaktowy

Choć może to wydawać się zaskakujące, to wciąż wiele firm w 2019 roku nie ma głównego formularza kontaktowego, do którego prowadzi intuicyjna ścieżka klienta. Wydaje się to oczywistym błędem, bo odwiedzający zazwyczaj szukają najprostszej drogi kontaktu. W tym wypadku taki formularz kontaktowy jest niezobowiązującym rozpoczęciem rozmowy i sposobem na poznanie lepiej oferty firmy. Na pewno jest leadem, który można docelowo „obrobić”.

słuchawka telefonu

 

Czy numer telefon lub możliwość czatu to za mało? Tak, bo często ludzie przeglądają witrynę po godzinach pracy, gdy nie dostaną natychmiastowej odpowiedzi. W takiej sytuacji formularz kontaktowy przychodzi z pomocą i jest okazją do przesłania kontaktu czy też zapytania. Dlatego jeśli ktoś jeszcze nie ma formularza na swojej stronie, to jest to najwyższa pora, by go zaimplementować!

Dostosowanie CTA

Kolejna kwestia to sposób, w jaki ktoś przegląda strony ofertowe. Gdy ktoś zagłębia się w witrynę i przegląda kolejne, różne tematycznie podstrony, to warto na to reagować i przygotować spersonalizowane, pasujące do danego typu usług wezwania call to action.

Mówimy o samochodzie? Zastosujmy button „umów się na spotkanie”. Chodzi o oprogramowanie? Dajmy możliwość „przetestowania za darmo” czy też „porównaj ofertę”, jeśli wiemy, że to nasza jest tą lepszą. Takie z pozoru proste zabiegi znacząco zwiększają szanse na kontakt – dajemy jasny sygnał, co przyniesie kliknięcie w button i czego użytkownik może oczekiwać.

Wdrożenie magnesów leadowych

Tak jak już mogliście przeczytać, wielu z użytkowników po pierwszej wizycie nie jest gotowych do tego, by zostać klientem. Dlatego tak ważne jest, by pozyskać ich dane kontaktowe i spróbować dotrzeć do nich poprzez remarketing czy też newsletter. Jak ich zachęcić? Poprzez magnes leadowy, który może być przedstawiony w różnorodnej formie.

Możliwości jest naprawdę wiele – zaczynając od tradycyjnej zniżki za newsletter, przez konkretny kupon za rejestrację aż poprzez white papers i wykorzystanie raportów czy poradników. Wszystko, co jest dla użytkownika wartością dodaną i może sprawić, że zostawi kontakt, działa na naszą korzyść. Warto przyjrzeć się swoim usługom i swojej grupie docelowej, by znaleźć taki czynnik, który potencjalnie zachęci do zostawienia danych kontaktowych, by tylko tę wartość dodaną zyskać.

generowanie-leadów

Pop-up na wyjście

Czy pop-upy na stronach internetowych są irytujące? Bez wątpienia. Czy są skuteczne? Tak, są. Dlatego warto przemyśleć to rozwiązanie, nawet jeśli nas denerwuje, bo może to być okazja do tego, by uratować lead przed wypłynięciem ze strony www.

Jak go wykorzystać? Najlepiej nie robić tego przez irytujący pop-up pojawiający się od razu po wejściu na stronę, ale np. wykorzystać go w momencie, gdy użytkownik będzie chciał ze strony wyjść. Żeby ograniczyć nachalność funkcjonalności, można ją wprowadzić tylko dla tych użytkowników, którzy mieli produkty dodane do koszyka. Specjalna oferta na wyjście może być doskonałą metodą na obniżenie procenta porzuconych koszyków.

Chat na stronie sposobem na podtrzymanie kontaktu

Formularze mailowe, choć polecane i skuteczne, nie są jednak postrzegane jako natychmiastowa forma kontaktu. Zazwyczaj to kilka godzin czy też nawet kilka dni, nim otrzymamy odpowiedź od małej firmy. Tymczasem użytkownikom zależy na błyskawicznej interakcji, dlatego warto rozważyć wprowadzenie na www tradycyjnego live chata.

Czy to skuteczne? Możliwe, że dla użytkownika przeszkodzą w dokonaniu transakcji może być szczególik, którego nie przewidzieliśmy w FAQ czy na stronie produktowej. Jeśli w rozmowie szybko rozwiejemy wątpliwości, to szanse na transakcje znacznie wzrastają. Czy ktoś, komu zależy na szybkim zakupie, wróciłby na stronę, gdyby nie miał szans na natychmiastową odpowiedź? Bardzo wątpliwe. Dlatego warto rozważyć web chat jako feature godny uwagi i zaimplementowania na swojej stronie www.

Nie ma metod, które będą skuteczne dla każdego rodzaju biznesu, ale każda z wymienionych funkcjonalności może znacząco zwiększyć szanse na konwersje i zdobycie leada. Jeśli kilkoma, nietrudnymi do wprowadzenia funkcjonalnościami można realnie zyskać, to dlaczego ich nie przetestować? Dopiero wypróbowanie kilku z rozwiązań da konkretne odpowiedzi, jak i czy w ogóle przełożyło się na to na liczbę leadów. Powodzenia!