Smart POST
Smart POST

Remarketing ÔÇô spos├│b na zwi─Ökszenie ruchu na Twojej stronie internetowej

Jakub Czy┼╝
Autor: Jakub Czy┼╝Project Manager

Remarketing jest skuteczn─ů metod─ů docierania do odbiorc├│w, kt├│rzy ju┼╝ kiedy┼Ť odwiedzili Twoj─ů stron─Ö internetow─ů, lecz opu┼Ťcili j─ů, nie dokonuj─ůc ┼╝adnego po┼╝─ůdanego dzia┼éania. Dowiedz si─Ö, jak poprzez kampani─Ö remarketingow─ů wp┼éyn─ů─ç na potencjalnych klient├│w i zwi─Ökszy─ç ruch na Twojej witrynie.

Remarketing na stronie internetowej

Czym jest remarketing?

Cz─Östo zdarza si─Ö, ┼╝e na przegl─ůdanych przez nas stronach wy┼Ťwietlaj─ů si─Ö reklamy produkt├│w sklep├│w online, kt├│re wcze┼Ťniej odwiedzili┼Ťmy, lecz nie dokonali┼Ťmy w nich zakupu. Pokazywanie si─Ö baner├│w z obejrzanymi uprzednio towarami i us┼éugami nie jest kwesti─ů przypadku. Wspomniane reklamy pojawiaj─ů si─Ö na przyk┼éad w sieci reklamowej partner├│w Google, czyli m.in. na popularnych witrynach. Zwykle maj─ů posta─ç graficzn─ů ÔÇô taka forma najbardziej przykuwa wzrok. Podstawowe kampanie remarketingowe s─ů zbiorem dzia┼éa┼ä maj─ůcych ponownie sprowadzi─ç u┼╝ytkownika na konkretn─ů stron─Ö internetow─ů. Adresuje si─Ö je do wszystkich odbiorc├│w, pr├│buj─ůc wypracowa─ç bli┼╝sz─ů relacj─Ö z potencjalnymi klientami.

Jak działa remarketing?

Remarketing, czyli dzia┼éania marketingowe skierowane do u┼╝ytkownik├│w, kt├│rzy wcze┼Ťniej odwiedzili Twoj─ů stron─Ö internetow─ů i nie dokonali konwersji, funkcjonuje w oparciu o ciasteczka. Pliki cookie gromadz─ů informacje o odwiedzaj─ůcych witryn─Ö. Pozwalaj─ů te┼╝ na wy┼Ťwietlanie reklam odbiorcom za po┼Ťrednictwem r├│┼╝nych kana┼é├│w. Ciasteczka maj─ů ograniczony czas istnienia i znikaj─ů po jego up┼éywie. U┼╝ytkownicy usuwaj─ů je tak┼╝e, gdy kasuj─ů histori─Ö przegl─ůdarki.

Kampania remarketingowa krok po kroku

Aby rozpocz─ů─ç kampani─Ö remarketingow─ů i zwi─Ökszy─ç ruch na stronie, nale┼╝y wyposa┼╝y─ç swoj─ů witryn─Ö w odpowiedni skrypt zapisuj─ůcy pliki cookies u odwiedzaj─ůcych j─ů u┼╝ytkownik├│w. Warto pami─Öta─ç, ┼╝e r├│wnie┼╝ podstrony powinny posiada─ç wspomniany skrypt. W├│wczas zyskamy pewno┼Ť─ç, ┼╝e tre┼Ťci reklamowe rzeczywi┼Ťcie uwzgl─Ödniaj─ů produkty i us┼éugi, kt├│re mog┼éy zainteresowa─ç potencjalnego klienta. Po dodaniu skrypt├│w do podstron trzeba skorzysta─ç na przyk┼éad z narz─Ödzi AdWords i zaplanowa─ç kampanie reklamowe dla wybranych grup produkt├│w i us┼éug. Zaleca si─Ö okre┼Ťlenie liczby wy┼Ťwietle┼ä reklamy dla ka┼╝dej osoby z listy remarketingowej, by unikn─ů─ç sytuacji, gdy nasza reklama wydaje si─Ö wszechobecna i nachalna. Dla sprawnie przeprowadzonego remarketingu kluczowe okazuje si─Ö dopasowanie dzia┼éa┼ä do konkretnych typ├│w u┼╝ytkownik├│w na podstawie ich aktywno┼Ťci na stronie, a tak┼╝e zdefiniowanie okna konwersji.

Kampania remarketingowa ÔÇô ile kosztuje?

Koszty kampanii remarketingowej uzale┼╝nione s─ů od liczby klikni─Ö─ç. Nie ma p┼éatno┼Ťci za wy┼Ťwietlenie reklamy, lecz za klikni─Öcia i wej┼Ťcia na stron─Ö internetow─ů. Wej┼Ťcia niedokonywane przez klikni─Öcie baneru nie wi─ů┼╝─ů si─Ö z op┼éat─ů. W przypadku Google AdWords w┼éa┼Ťciciel/administrator witryny wygodnie zarz─ůdza kampani─ů i ustala bud┼╝ety dzienne. Nale┼╝y wiedzie─ç, ┼╝e do koszt├│w remarketingu zalicza si─Ö te┼╝ op┼éata za przygotowanie baner├│w, je┼Ťli nie u┼╝ywali┼Ťmy darmowego narz─Ödzia do ich stworzenia.

Zalety remarketingu

Rematketing przynosi stosunkowo szybkie i zadowalaj─ůce efekty. Spersonalizowane reklamy zwi─Ökszaj─ů sprzeda┼╝ i wywo┼éuj─ů po┼╝─ůdane dzia┼éania na stronie internetowej. Je┼Ťli wdra┼╝asz kampani─Ö remerketingow─ů, u┼╝ytkownicy prawdopodobnie wr├│c─ů do sklepu online, w kt├│rym poprzednio nie dokonali zakupu ani nie zapoznali si─Ö z ofert─ů. Dzi─Öki remarketingowi zwi─Ökszysz ruch na Twojej stronie i mo┼╝esz liczy─ç na to, ┼╝e dotychczasowi klienci zainteresuj─ů si─Ö us┼éugami lub produktami podobnymi do wcze┼Ťniej wybranych.

Opisane dzia┼éania zbuduj─ů d┼éugotrwa┼é─ů relacj─Ö z odbiorcami naszych tre┼Ťci i wp┼éyn─ů na przysz┼ée decyzje u┼╝ytkownik├│w. Remarketing pozwala oddzia┼éywa─ç na niezdecydowanych klient├│w i przyci─ůga─ç ich zainteresowanie. Prowadz─ůc kampani─Ö w Google AdWords,z powrotem sprowadzasz u┼╝ytkownik├│w na Twoj─ů stron─Ö internetow─ů. Wspierasz w ten spos├│b inne dzia┼éania marketingowe, co bezpo┼Ťrednio przek┼éada si─Ö na wi─Öksz─ů sprzeda┼╝. Niezale┼╝nie od tego czy prowadzisz w┼éasny sklep internetowy, czy promujesz swoje us┼éugi, nigdy nie pozwalaj swoim potencjalnym klientom o sobie zapomnie─ç. W tym zadaniu pomo┼╝e Ci w┼éa┼Ťnie remarketing.

Zainteresował Cię nasz artykuł?

Czytaj wi─Öcej
Udostępnij artykuł: