Opisy produktów w sklepie internetowym - dlaczego są tak istotne?

Unikalna treść w internecie ma ogromne znaczenie, szczególnie dla wyszukiwarek, które dzięki dużej liczbie unikalnej treści na naszej stronie, rankują ją na wyższą pozycję. W jaki sposób wypełnić treścią sklep internetowy? Największe możliwości dają opisy kategorii oraz produktów i to na nich, tworząc sklep internetowy, powinniśmy się skupić.

Jak stworzyć opis produktu w sklepie internetowym?

Opis produktu w sklepie internetowym – dlaczego jest tak ważny?

Opisy produktów w sklepie internetowym to nie tylko kilka słów, które ma zachęcić potencjalnego klienta do zakupu, ale również bardzo istotny czynnik, mający wpływ na pozycjonowanie w Google.

Wielu początkujących sprzedawców internetowych hołduje myśleniu, że do założenia i prowadzenia sklepu internetowego wystarczy komputer, internet oraz towar na start. Takie myślenie jednak zazwyczaj źle się kończy, bo sklep internetowy, oprócz powyższych elementów, wymaga odpowiedniego designu i budżetu na promocje, a ta do najtańszych nie należy, podobnie jak dobrze zaprojektowana strona internetowa sklepu.

Założenie sklepu internetowego wymaga od nas stworzenia unikalnych opisów kategorii i produktów, a to one są jednym z najbardziej istotnych czynników, jeśli chodzi o promocję e-sklepu poprzez jego pozycjonowanie.

Unikalne opisy produktów to duży wydatek dla początkującego przedsiębiorcy, co sprawia, że wielu z nich wybiera gotowe, darmowe opisy, skopiowane np. od producenta. Działanie to zazwyczaj nie kończy się najlepiej, gdyż Google może na stronę nałożyć filtr lub obniżyć jej pozycję w wynikach wyszukiwania, a dzieje się tak dlatego, że coraz bardziej i lepiej walczy z powielaną treścią.

Opis produktu – czym powinien się charakteryzować?

opis produktu

Jedną z ważniejszych cech unikalnego opisu produktu w e-sklepie jest rzetelność. Omawiane w opisie cechy produktu powinny być prawdziwe i nie wprowadzać klientów w błąd. Wszystkie przekłamania mogą skończyć się problemami z prawem.

Manipulacja klientem nie brzmi zbyt dobrze, ale na tym również polega marketing. Warto więc do swoich opisów dodać zdania, które w kliencie wywołają emocje, gdyż pod ich wpływem zakupy są częściej mniej przemyślane czy zaplanowane.

Zwięzłość to spora zaleta opisów produktów, nie chodzi tu jednak o to, aby się ograniczać, a najzwyczajniej podawać klientom informacje na temat produktu, które są istotne i konkretne. Długie opisy bez szczegółów nie przyciągają uwagi klientów, za to krótkie, nie wyczerpują wszystkich niezbędnych klientowi informacji.

Słowa kluczowe to element, dzięki któremu podstrona naszego produktu zostanie zauważona przez wyszukiwarkę Google i podniesie jej pozycję na daną frazę. Pamiętaj jednak o tym, aby nie pakować słów kluczowych na siłę, zachowuj także zasady gramatyki. Tekst opisu musi być naturalny.

Styl językowy opisów w naszym sklepie internetowym to coś, dzięki czemu możemy złapać lepszy kontakt z klientem. Innym stylem będziemy bowiem tworzyć opis dla sklepu internetowego z damską bielizną, a inaczej w sklepie z gadżetami dla młodzieży.

Język korzyści to coś, co w dużym stopniu wpływa na kupno naszych produktów. Dlatego, pisząc opisy nie zapominaj o tym, aby powiedzieć w nich klientowi, co zyska posiadając dany produkt.

Pamiętaj o wezwaniu klienta do akcji. Takie sformułowania jak Kup teraz, Napisz do nas, Skorzystaj z promocji z powodzeniem przekonują klientów do bliższego kontaktu czy kupna produktu.

opis produktu

Opis produktu, a przyjazny skrypt pod sklep internetowy

Opisy w sklepie internetowym są bardzo ważnym elementem, jednak jeszcze przed założeniem sklepu internetowego warto pomyśleć nad przyjaznym i skalowalnym skryptem, na którym nasz e-sklep będzie działał – np. Magento lub Drupal Commerce.

Przykładowo, w Magento możemy ustalać dowolną liczbę kategorii i podkategorii produktów; edytować znaczniki meta na każdym poziomie drzewa kategorii oraz dla wszystkich, poszczególnych produktów. W Magento ustalimy też różne typy produktów, a co bardzo istotne, możemy stworzyć kartę produktu konfigurowalnego, czyli takiego, który posiada różniące się cechy, np. farba akrylowa o tych samych parametrach, ale różniąca się kolorem. Ciekawą opcją jest też możliwość stworzenia długiego i krótkiego opisu, a także ustalanie cech charakterystycznych dla danego produktu.

Podobnie sprawa wygląda z Drupal Commerce, który również ułatwia wprowadzanie unikalnych opisów produktów do naszego sklepu internetowego. Co istotne, a nie zostało powiedziane wcześniej, produkt konfigurowalny sprawia, że nie mamy problemu z duplikacją treści, pomyślmy, że nasze farby akrylowe do ścian niczym się nie różnią, a posiadają 30 kolorów. Wymyślenie 30 unikalnych opisów byłoby niezwykle trudne, a dodanie takiego samego opisu, do każdej oddzielnej karty produktu powodowałoby, że zduplikowana treść byłaby gorzej oceniana przez Google. Dlatego przed wyborem skryptu pod sklep internetowy, warto zastanowić się czy posiada on wszystkie niezbędne nam możliwości, chociażby takie jak dodanie produktu konfigurowalnego.

Unikalne opisy produktów w sklepie internetowym, czy ogółem unikalna treść na stronach internetowych, to niezwykle istotny czynnik wpływający na optymalizację naszego sklepu czy strony internetowej pod wyszukiwarki. Opis produktu to też jedyny sposób na zachęcenie naszych klientów do kupna danego produktu. Dlatego też warto w unikalną treść zainwestować, bo z pewnością się nam ona opłaci.