Newsletter - dlaczego warto mieć go na swojej stronie internetowej?

E-mail marketing to jeden z najtańszych i najprostszych sposobów, aby Twoja strona, sklep internetowy odniosły sukces. Wyniki raportów z wielu kampanii na całym świecie mówią same za siebie – e-mail w reklamie działa i odnosi sukces. Jednym z rodzajów komunikacji marketingowej opartej o pocztę elektronicznej jest newsletter. Poniżej dowiesz się dlaczego warto go posiadać na swojej stronie.

Czym jest newsletter?

Dzięki newsletterowi będziesz w stałym kontakcie ze swoimi klientami. W ten sposób możesz informować swoich klientów o nowościach, promocjach, zmianach w sklepie internetowym czy najnowszej ofercie.

Co powinien posiadać dobry newsletter?

  • Przede wszystkim newsletter powinien mieć stały szablon, ze zmieniającą się treścią. Każdy odbiorca wiadomości przyzwyczaja się do wyglądu i struktury Twoich wiadomości.
  • Dobrą cechą newslettera jest to, że posiada on wartość dodaną. Każdy klient, który zapisał się do newslettera i go czyta, powinien być do tego odpowiednio zachęcony. Dlatego też w swoim newsletterze przygotuj rożnego rodzaju rabaty, poradniki czy informacje o nadchodzących wyprzedażach.
  • Kolejną cechą newslettera jest jego stała częstotliwość. Określ zatem, co jaki czas chciałbyś wysyłać klientom swój newsletter. Może to robić co miesiąc (ale tego samego dnia miesiąca), co dwa tygodnie, bądź codziennie.
checklista

Programy do mailingu - przegląd

Mailchimp

Mailchimp jest zagranicznym narzędziem, służącym do skutecznego mailingu. Program ten jest intuicyjny i łatwy w obsłudze. Bardzo dobrze integruje się ze stronami na WordPressie, ale posiada też dedykowane moduły dla systemu Drupal oraz platformy Magento. Wersja darmowa programu pozwala na wysyłanie maili do 2000 odbiorców. Maksymalna, miesięczna liczba maili dla tej wersji wynosi 12.000. Takie parametry pozwalają na darmowe korzystanie z programu mniejszym sklepom, czy stronom, które nie posiadają dużej ilości subskrybentów.

Tworzenie grafik na potrzeby newslettera w Mailchimpie jest bardzo przyjazne. Istnieją bowiem gotowe szablony, które można odpowiednio spersonalizować do swoich potrzeb. Oczywiście nikt tu nie karze korzystać Ci z gotowych szablonów, istnieje również możliwość użycia własnych grafik.

Przydatne w Mailchimpie są również darmowe statystyki, które pokażą Ci skuteczność Twojej kampanii.

Freshmail

Freshmail to kolejne popularne narzędzie do mailingu w polskiej sieci. Freshmail szczególnie się wyróżnia rozbudowanym kreatorem do tworzenia własnych szablonów. Ciekawe są również możliwości analityczne Freshmaila. Potrafi on powiedzieć o preferencjach i upodobaniach subskrybentów, a także pokazuje historię ich działań. Narzędzie to jest darmowe do 2000 tysięcy maili miesięcznie, przy 500 subskrybentach. Powyżej tego limitu istnieją dwa sposoby na rozliczanie się z firmą – za wysłane maile lub za liczbę odbiorców.

Mailerlite

MailerLite jest jednym z najtańszych systemów e-mail marketingowych na rynku. Kosztuje jedynie 399 złotych za rok przy 4000 odbiorców. Jednak fakt, że jest tani wcale nie oznacza, że jest programem złym, a może nawet jednym z lepszych tego typu narzędzi w stosunku do swojej ceny. Oczywiście nie jest też pozbawiony wad, gdyż nie posiada kilku zaawansowanych opcji jak np. Testy A/B. Nie zmienia to jednak tego, że przy ograniczonym budżecie będzie łatwym w obsłudze i spójnym w każdym detalu narzędziem.

Getresponse

Getresponse to zaawansowany program służący do e-mail marketingu. Posiada takie funkcje jak: edytor wiadomości, kreator landing pages, formularze, autorespondery, tworzenie zaawansowanych analiz, testy A/B czy ankiety online. Wszystkie te parametry powodują, że Getresponse jest narzędziem wszechstronnym, z którego warto korzystać, mając wielu subskrybentów.

Warto tu jeszcze zaznaczyć, że te popularne aplikacje do newsletterów udostępniają swoje API, a często nawet dedykowane dodatki (wtyczki), które umożliwiają integrację z różnymi systemami, w tym z Drupalem, Magento, czy Wordpressem.

Newsletter - dlaczego warto?

Budowanie grupy odbiorców zainteresowanych tematyką na stronie/blogu

Na podstawie samych komentarzy na blogu czy danych pochodzących z Google Analytics ciężko jest wywnioskować jak bardzo zaangażowani są odbiorcy Twoich treści. Tworząc newsletter od razu będziesz wiedział kto chce najbardziej poznawać Twoje produkty, czy najnowsze posty. Analizując open rate oraz CTR szybko dowiesz się, którzy czytelnicy/klienci chcą najbardziej pogłębiać z Tobą relacje. Pamiętaj, że czytelników/klientów do wpisania się na listę mailingową i czytania newslettera powinieneś dodatkowo zachęcić. W jaki sposób możesz to zrobić? Dla tych, którzy zapiszą się do newslettera przygotuj specjalne rabaty, informuj ich jako pierwszych o nowościach, a prowadząc bloga dodaj treści, których na blogu nie znajdą (ebook, uzupełnienie wpisu itp.).

newsletter

Świetne narzędzie do informowania o nowościach, produktach

Newsletter jest najlepszym sposobem, aby swoich klientów informować o nowościach, w tym produktach. Dobrze by było, żeby to właśnie Twoi subskrybenci jako pierwsi otrzymywali informacje o nadchodzących promocjach, czy produktach, które niedługo mają się pojawić w Twoim sklepie.

Narzędzie pozwala na budowanie relacji z odbiorcami

Zbierając informacje o swoich subskrybentach na podstawie formularza zapisu, ankiety, historii zakupów łatwiej spersonalizujesz informacje, które mają docierać do nich w newsletterze, a dzięki temu zbudujesz z nimi bliższą relację.

Newsletter to jedno z najtańszych, a zarazem najbardziej efektywnych narzędzi w marketingu internetowym. Dzięki niemu nie tylko zdobędziesz klientów/odbiorców, ale również lepiej ich poznasz oraz zachęcisz do przyszłych zakupów czy dzielenia się informacjami ze swoimi znajomymi, którzy również są Twoimi potencjalnymi klientami/odbiorcami.