Smart POST
Smart POST

Najlepsze moduły SEO dla Drupala 8

Sebastian Zawadzki
Autor: Sebastian ZawadzkiTech Lead

Zbudowałeś wspaniałą stronę internetową, zatrudniłeś najlepszego projektanta i oferujesz jakościowe usługi, na które jest zapotrzebowanie. Jednak z jakiegoś powodu ruch na Twojej stronie jest bardzo słaby. W czym tkwi problem? Być może stworzyłeś świetną stronę internetową dla ludzi, która nie jest jednak dostosowana pod wyszukiwarki. W tym artykule przyjrzymy się zatem 10 najlepszym modułom SEO dla Drupala 8, które usprawnią pozycjonowanie Twojej strony.

Przydatne moduły SEO na Drupala

1. XML sitemap

Moduł XML sitemap automatycznie umieszcza sitemapę, która spełnia branżowe standardy i ułatwia przeszukiwanie i kategoryzowanie witryny przez wyszukiwarki. Zazwyczaj odbywa się to przez analizę i indeksację witryny na podstawie linków zewnętrznych i wewnętrznych.

XML sitemap daje zatem wyszukiwarkom zebrane w jednym miejscu informacje, które pozwalają im lepiej zrozumieć Twoją witrynę. Taka sitemapa będzie zawierać meta-tagi dotyczące Twojej strony, jak również inne metadane, takie jak linki, czy datę ostatniej aktualizacji stron i ich zawartości.

2. Pathauto

Pathauto jest bardzo przydatnym modułem SEO, który automatyzuje ręczne i nużące czynności związane z optymalizacją adresów URL. Wszystko, co musisz zrobić, to skonfigurowanie kilku zestawów reguł.

Moduł pozwala w prosty sposób definiować adresy URL, które będą przyjazne zarówno dla użytkownika, jak i lepsze pod kątem SEO. Drupal zazwyczaj nadaje Twoim stronom internetowym adresy URL typu „twojastrona.pl/node/12345”. Ten typ adresu URL nie oznacza nic dla użytkownika, a jeszcze mniej dla wyszukiwarki. Z Pathauto możesz budować adresy URL na podstawie kategorii i tytułów strony. Dzięki temu możesz tworzyć takie adresy jak twojastrona/usługi-graficzne/projektowanie-logo”. Ten rodzaj adresu URL jest łatwy do zrozumienia dla odwiedzających Twoją stronę oraz pozwala zrozumieć Google jej zawartość.

3. SEO Checklist

SEO Checklist jest modułem, który nie poprawi bezpośrednio wyników Twojej strony pod kątem SEO, ale wyposaży Cię w umiejętności i wiedzę, które pomogą Ci dokonać odpowiednich zmian. Omawiany moduł generuje prosty raport opisujący, jakie czynności należy podjąć. Pozwala także śledzić ich wykonanie. Ten moduł SEO jest bardzo przydatny, jeśli za daną stronę odpowiada kilka osób. SEO Checklist jest regularnie aktualizowane, aby być na bieżąco z branżowymi standardami. W pełni obsługuje Drupala 7, jak i Drupala 8.

4. Metatag

Meta keywordy były kiedyś jednym z najważniejszych aspektów SEO. Obecnie Google kładzie większy nacisk na zawartość Twojej strony internetowej i linki do niej prowadzące. Meta tytuły oraz opisy są oczywiście dalej istotne i nie należy o nich zapominać. Dzięki omawianemu modułowi SEO możesz automatycznie tworzyć tagi oraz ustrukturyzowane metadane.

5. Site Verification

Zanim zaczniesz pracować nad optymalizacją swojej strony, musisz zweryfikować potwierdzenie jej własności. Site Verification upraszcza cały proces. Może być używany do różnych typów weryfikacji, w tym Google Webmaster Tools i Google Apps.

6. Search 404

Ten moduł pomoże Ci radzić sobie z błędami 404. Po zainstalowaniu go, gdy użytkownik wprowadzi adres URL prowadzący do strony 404, moduł automatycznie wykona wyszukiwanie wraz ze słowem kluczowym powiązanym ze wpisywanym adresem. Następnie pokaże wyniki tak przeprowadzonego wyszukiwania zamiast samej strony 404. Dlaczego jest to przydatne? Strona 404 może być negatywnym znakiem dla odwiedzających. Kiedy nie znajdą poszukiwanych treści, natychmiast opuszczą daną witrynę. Tym samym zwiększa to wskaźnik odbicia, który jest ważnym kryterium dla algorytmów wyszukiwania. Omawiany moduł pomaga radzić sobie z tym problemem.

Sprawdź również: Jak naprawić błąd 404?

7. Content Optimizer

Content Optimizer analizuje treści na Twojej stronie oraz daje Ci konkretne wskazówki na temat tego, jak przyjazna dla SEO jest Twoja strona. Udziela także konkretnych wskazówek odnośnie do działań, które pomogą Ci poprawić swoją pozycję w wyszukiwarce.

8. Schedule

Co zrobić, jeśli chcesz ustawić konkretną godzinę publikacji swojego artykułu? Ponieważ domyślne funkcje Drupala nie dostarczają takiej opcji, moduł Schedule jest tutaj bardzo przydatny. Oprócz podstawowej funkcji publikacji artykułów w wybranym dniu i godzinie moduł pozwala także na ustalenie ich depublikacji. Możesz zatem ustawić wybrany przedział czasowy publikacji postów na blogu lub wybrać do tego czas, kiedy na Twojej stronie jest najwięcej odwiedzających.

9. HTML Purifier

Wyszukiwarka „czyta” zawartość Twojej strony internetowej w HTML-u. Zawsze jest zatem ważne, aby kod był czysty i łatwy w analizie. HTML Purifier sprawdzi kod Twojej strony internetowej, aby dostosować go do odpowiednich standardów. Pomaga także usuwać złośliwe kawałki kodu, które mogą posłużyć do ataków hakerskich.

10. RobotsTxt

Plik robots.txt umożliwia wyraźne określenie, które strony mają być indeksowane lub ignorowane przez wyszukiwarki. Moduł SEO RobotsTxt ułatwia generowanie tych plików.

Podsumowanie

SEO to bardzo ważny aspekt każdej strony internetowej. Bez efektywnej i skutecznej optymalizacji Twoja strona na Drupalu może nigdy nie osiągnąć swojego potencjału. Skorzystaj zatem z wyżej omówionych modułów SEO.

Chcesz wiedzieć więcej o Drupalu?

Czytaj więcej
Udostępnij artykuł: