Smart POST
Smart POST

Magento- opinie o skrypcie dla Twojego sklepu

Sebastian Zawadzki
Autor: Sebastian ZawadzkiTech Lead

Aktualnie istnieje wiele możliwości, jeśli chodzi o platformę, na której możesz stworzyć swój własny sklep internetowy. Jednak chcąc się rozwijać, powinieneś zdecydować się na skrypt, który posiada jak najwięcej funkcjonalności, a także możliwość praktycznie nieograniczonego rozwoju e-sklepu. Takim skryptem jest właśnie Magento. Opinie o tym, dlaczego warto wybrać właśnie Magento, poznasz w poniższym artykule.

Magento- opinie o skrypcie

Rozwiązania SaaS czy sklep na własnym serwerze?

Głównym zadaniem każdej platformy sklepowej jest zwiększenie obrotów sklepu internetowego. Z czasem, kiedy sklep coraz bardziej się rozwija, zwiększają się również wymagania wobec samego skryptu. Rozwiązania typu SaaS powodują, że uzależniasz się od dostawcy usługi, płacisz mu abonament, sklep prowadzi się łatwo i przyjemnie. Jednak, kiedy zechcesz wskoczyć poprzeczkę wyżej, platformy w chmurze będą blokować Twój rozwój. Nie masz w nich możliwości wglądu w kod, nowe rozwiązania pojawiają się po czasie i to w zależności od tego, jak duża grupa osób komunikuje, że ich potrzebuje. Platformy typu SaaS posiadają również ograniczenia w optymalizowaniu sklepu pod wyszukiwarki internetowe.

Magento – opinie o tym, dlaczego warto je wybrać

Oprogramowanie Open Source jak Magento jest wolne od problemów przedstawionych wyżej. Masz tu pełną dowolność we wdrażaniu kolejnych elementów, a możesz robić to przy pomocy modułów, które poprawiają funkcjonalność sklepu. Co jeszcze stanowi o sile sklepu na Magento?

Skalowalność i wydajność

Pozytywne opinie o Magento wynikają w dużej mierze z bardzo dużych możliwości rozwoju tej platformy. Sklep internetowy możesz rozwijać, kiedy tylko tego potrzebujesz, zwiększając asortyment nawet kilkukrotnie. Dzieje się tak, ponieważ Magento nie nakłada żadnych limitów na liczbę produktów, jakie możesz sprzedawać.

Oczywiście rozwój sklepu wiąże się również z większym ruchem, czyli wzmożonym obciążeniem sklepu. Magento przygotowane jest na taką ewentualność – platforma potrafi zapewnić wydajność i co za tym idzie, płynność w działaniu nawet przy bardzo dużym obciążeniu np. sezonowym w trakcie świąt. Jednak w tym przypadku bardzo ważny jest również dobór odpowiedniego serwera, który stworzony jest do sklepów tego typu.

O samym wyborze hostingu dla Magento piszemy więcej tutaj.

Działania marketingowe na Magento

Magento w bardzo dużym stopniu ułatwia działania marketingowe i promocyjne, co wpływa na pozytywne opinie o platformie. Z jego pomocą można m.in.:

  • wdrażać elastyczne kupony,
  • badać opinię publiczną,
  • zarządzać wysyłką newslettera,
  • zintegrować platformę z Google WebsiteOptimizer dla testów A/B,
  • testować wielowymiarowo,
  • prowadzić bloga firmowego w ramach platformy,
  • zintegrować go z narzędziami analitycznymi.

Ponadto Magento daje wiele możliwości z poziomu promocji samych produktów – tworzenie list zakupowych, dodawanie do ulubionych, prezentację bestsellerów czy produktów powiązanych. Same promocje w Magento można ustalać zarówno z poziomu całych kategorii, jak i konkretnych zamówień.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek

Podzielamy te opinie o Magento, które mówią o tym, że jest niezwykle skuteczne i przyjazne w kwestii optymalizacji sklepu internetowego pod wyszukiwarki. Z Magento m.in. stworzysz mapę strony, przyjazne adresy URL, meta tagi dla produktów, kategorii oraz zawartości strony. Jeżeli dana funkcjonalność niezbędna z perspektywy SEO nie jest dostępna w rdzeniu Magento, bez problemów możesz dodać ją za pomocą dostępnych modułów, które w dużej ilości dostępne są za darmo. Nie każda platforma sklepowa zapewni tak kompleksowe możliwości działania nad optymalizacją pod kątem wyszukiwarek.

Zarządzanie sklepem na Magento

W opinii wielu administratorów Magento jest bardzo wygodne i funkcjonalne z perspektywy zarządzania. Każdemu z użytkowników można nadać inne uprawnienia i dostępy do poszczególnych części sklepu. Jest to szczególnie przydatne w przypadku dużych sklepów, którymi zarządzają dziesiątki osób, zajmujące się jego różnymi obszarami. Dla przykładu, inne dostępy potrzebne są web developerom, a inne osobom zajmującym się obsługą klienta.

Magento Multistore

Tym, czym wyróżnia się platforma, jest kontrolowanie wielu sklepów internetowych z jednego panelu administracyjnego. Oznacz to, że nie musisz za każdym razem osobno logować się do panelu administracyjnego, przełączając się na inny sklep – wszystkie funkcjonalności każdego podpiętego pod tę instalację Magento sklepu będę dostępne w jednym miejscu.

Responywność

Wersje na urządzenia mobilne sklepów internetowych stworzonych na Magento są bardzo przyjazne dla użytkowników, dzięki czemu nie mają oni problemów z kupowaniem, przeglądaniem produktów na smartfonach czy tabletach. Wpływa to na ilość pozytywnych opinii o Magento wśród jego użytkowników. Także szablony i skórki dostępne dla sklepów na Magento świetnie dostosowują się do różnych rozdzielczości ekranów.

Inne funkcjonalności Magento

W Magento znajdziesz również bardzo rozbudowany system do analiz, zarządzania produktami, raportowania, zintegrowanie z wieloma systemami płatności. Skrypt dopasowuje się również do lokalizacji, dzięki czemu sam nalicza odpowiednie podatki i obsługuje wiele walut. Magento pozwala również na tworzenie sklepów w wielu wersjach językowych, dzięki czemu nie musisz martwić się, gdy zechcesz podjąć się sprzedaży na rynki zagraniczne.

Opinie użytkowników Magento, czyli nie ma platform idealnych

Oczywiście Magento to nie same pozytywne opinie i zalety. Ilość funkcji, jakie posiada, powoduje, że jest bardzo zasobożerny, więc wymagania co do serwera, przy korzystaniu z Magento się zwiększają. Duża skalowalność platformy to też bardziej skomplikowana architektura, przez co stworzenie sklepu internetowego w Magento jest trudniejsze i warto je zlecić zewnętrznej firmie, która specjalizuje się w tej technologii.

Magento to platforma przeznaczona głównie dla średnich, dużych i bardzo dużych sklepów internetowych, a także małych, które nastawione są na szybki rozwój. Pomimo pewnego skomplikowania, inwestycja w sklep internetowy na Magento jest jak najbardziej opłacalna, a może o tym świadczyć fakt, że swoje e-sklepy na tym skrypcie posiadają takie marki jak Lenovo, Olympus czy polski Reserved.

Zastanawiasz się nad wdrożeniem Magento?

Zobacz, w czym

możemy Ci pomóc
Udostępnij artykuł: