Laravel czy CMS- co jest lepsze dla e-commerce?

Denis Peszka
Autor: Denis PeszkaTech Lead

Istnieje wiele korzyści, które wynikają z tworzenia sklepów internetowych, porównywarek cenowych oraz innych stron, które należą do branży e-commerce przy użyciu frameworku Laravel. Niekiedy jednak firmy decydują się na skorzystanie z gotowego CMS-u jak WordPress, Drupal albo PyroCMS, aby uprościć proces zarządzania treściami. W niektórych przypadkach jest to świetne rozwiązanie, a w innych sytuacjach jedynie przyczynia się do wydatku niepotrzebnych ilości pieniędzy. Dlaczego tak jest? Co wybrać- Laravel czy CMS? Ten artykuł odpowie na to pytanie.

Co lepsze- Laravel czy CMS?

CMS oraz framework Laravel – czym się różnią?

  • CMS oznacza Content Management System, czyli System Zarządzania Treścią. Jak sama nazwa wskazuje, CMS daje właścicielowi strony możliwość zarządzania contentem. Po jej stworzeniu właściciel otrzymuje login oraz dostęp do różnych funkcji.
  • Bez umiejętności programowania można zmienić tekst na stronie, dodawać produkty, zmieniać ceny oraz wykonywać wszelkie inne ważne funkcje. Nie musisz w takiej sytuacji polegać na developerach, aby wprowadzać modyfikacje na istniejącej stronie.
  • Framework Laravel to inaczej specjalny kod z ustaloną z góry liczbą reguł, jakie rządzą jego działaniem. Pozwala to programistom tworzyć moduły oraz aplikacje za pomocą domyślnych funkcji z biblioteki przy użyciu PHP jako głównego języka programowania.

Sam framework może składać się także z dodatkowych frameworków, które obsługują inne funkcje. Dzięki pracy z nimi programiści mogą dowolnie ingerować w działanie strony, jednak sama witryna musi być utrzymywana przez zespół IT. Osoba bez umiejętności technicznych zagubiłaby się w języku programowania oraz w funkcjonalnościach strony internetowej. Oprócz Laravel popularnymi frameworkami są także CodeIgniter oraz Zend Framework.

Dlaczego skorzystać z systemu CMS?

Przyjrzyjmy się korzyściom, jakie dają systemy CMS na przykładzie najpopularniejszego z nich – WordPress:

  • Tani koszt – stworzenie strony na takim CMS jest bardzo oszczędne. Samo utrzymanie także pochłania mniej środków finansowych, gdyż nie musisz zatrudniać programisty za każdym razem, gdy chcesz wprowadzić małe poprawki na stronie lub zaktualizować jej treść.
  • Przyjazne dla SEO – strony zbudowane na WordPress mają prosty i stały kod, dzięki czemu są łatwiejsze w indeksowaniu przez Google. Inne elementy SEO jak meta opisy oraz meta tagi mogą być w każdej chwili modyfikowane, dając Ci większą kontrolę nad pozycjonowaniem strony w Internecie.
  • Responsywny design – WordPress automatycznie dostosowuje się do wymagań responsywnego designu, dzięki czemu nie musisz tworzyć dwóch osobnych stron na inne urządzenia.

Dlaczego skorzystać z frameworku Laravel?

Ten framework świetnie sprawdza się w przypadku rozwiązań skrojonych pod e-commerce. Zobacz, co wyróżnia Laravel w porównaniu do CMS.

  • Skalowalność w celu późniejszego rozwoju – Laravel ze względu na swoją modularność oraz architekturę MVC pozwala tworzyć rozwiązania architektoniczne już na starcie, a następnie stopniowo je modyfikować wraz z rozwojem samego biznesu. Oprócz tego istnieją także tzw. mikroframeworki oparte na Laravel jak Lumen, który pozwala tworzyć internetowe aplikacje oraz zarządzać ich komponentami niezależnie.
  • Nieskończone możliwości personalizacji – omawiany framework oferuje wiele wbudowanych funkcjonalności oraz zakupowych rozwiązań jak Aimeos czy AvoRed, dzięki którym możesz łatwo korzystać z dostępnych komponentów jak wyszukiwanie produktów, filtry, proces rozliczenia itp. Innym rozwiązaniem jest zlecenie developerom stworzenia ich wersji pod swoje potrzeby. Z tego względu złożoność projektów tworzonych z wykorzystaniem Laravel może sięgać od prostych stron do rozbudowanych sklepów internetowych.
  • Bezpieczna integracja aplikacji trzecich – Laravel oferuje API wspierającej integrację różnorodnych form płatniczych jak Stripe, PayPal czy nawet Blockchain Wallet API, systemów back-office, usług mailingowych oraz narzędzi analitycznych.
  • Nacisk na bezpieczeństwo– dzięki narzędziom autoryzacji i wbudowanej ochronie przed najczęstszymi internetowymi zagrożeniami, Laravel sprawdzi się w zaawansowanych projektach e-commerce.

Jak podjąć decyzję- Laravel czy CMS?

WordPress posiada plugin o nazwie WooCommerce, który został stworzony z myślą o budowaniu sklepów internetowych. Posiada on setki gotowych szablonów, a sama wtyczka WooCommerce pozwala wprowadzać nieograniczoną liczbę produktów, tworzyć oferty specjalne, kupony oraz integruje najważniejsze systemy płatnicze. W tym przypadku taki CMS jak WordPress sprawdziłby się dobrze przy stosunkowo prostych sklepach.

Jeśli jednak zamierzasz sprzedawać więcej niż 10 000 produktów oraz stale rozbudowywać swój asortyment, Laravel będzie lepszym wyborem niż CMS. Dlaczego? Oferuje on większe możliwości dostosowania sklepu pod swoje potrzeby oraz wyższy poziom bezpieczeństwa i wydajność, które są bardzo ważne w przypadku większych sklepów internetowych.

Tak czy inaczej, decyzja należy do Ciebie – ustal, jakie masz potrzeby i dokonaj dobrego wyboru.

Chcesz dowiedzieć się jakie usługi związane z Laravel wykonujemy?

Tak, chcę
Udostępnij artykuł: