Jak znaleźć odpowiedni software house dla Twojego startupu?

Data dodania:

Jak znaleźć odpowiedni software house dla Twojego startupu?

Wybór odpowiedniego software house jako partnera technologicznego to często kluczowa decyzja dla długofalowego działania startupu. Dlatego już na wstępie należy dokładnie przeanalizować potencjalnych współpracowników i wybrać tego najlepszego dla rozwoju produktu. Na co zwrócić uwagę, szukając software house do współpracy?

Zdefiniuj swoje potrzeby

Kluczowe jest określenie tego, czego tak naprawdę potrzebuje Twój startup. Czy ma to być prosta strona internetowa wykonana po kosztach? Czy może rozbudowany e-commerce z dedykowanymi funkcjonalnościami? A może kluczowy dla Ciebie jest czas realizacji zlecenia? Ustal, jaki model współpracy i rozliczeń jest dla Ciebie najlepszy, a także jaki budżet jesteś w stanie przeznaczyć na współpracę z software house. Dopiero po odpowiedzi na te wszystkie pytania przejdź do kolejnych etapów poszukiwań.

Dokładny research

Kolejny krok to zbudowanie bazy firm oferujących interesujące nas rozwiązania technologicznie. Tutaj warto działać dwutorowo:

  • Popytać znajomych z branży o rekomendacje – czy mieli już okazje współpracować z jakimś software house, jeśli tak, to z jakim i czy byli zadowoleni z finalnych efektów kooperacji. Przyjacielska rekomendacja to w biznesie często najłatwiejszy sposób na błyskawicznie znalezienie rzetelnych współpracowników.
  • Wykorzystać wyszukiwarkę Google i przejrzeć interesujące Cię firmy. Bez wątpienia dominować będą najpopularniejsze, najlepiej wypozycjonowane strony i te najmocniej promujące się poprzez Google Adwords. Szczególną uwagę warto zwrócić na otrzymane referencje i recenzje klientów – czy to w Google Moja Firma, czy też na facebookowym fanpage’u danego software house. Może okazać się, że wśród opinii pojawi się znajoma firma – wówczas warto dodatkowo zweryfikować recenzję u źródła.

Portfolio a Twoje potrzeby

Bez względu na to, jaką drogą ostatecznie zawęzisz sobie listę potencjalnych software house, kluczowe będzie ich portfolio. Nie chcemy, żeby dany software house uczył się na naszym startupie – chcemy, żeby był doświadczonym doradcą, który realizował już niejeden projekt z tego zakresu i od podszewki znał wymaganą przez nas technologię. Dlatego warto prześledzić wykonane przez nich projekty jeszcze przed pierwszym kontaktem i ofertą nawiązania współpracy.

Spotkanie jako ostatni etap rekrutacji

Po wybraniu najlepszych software house’ów i przedstawieniu im wstępnego planu projektu, warto zorganizować z nimi także tradycyjne spotkania. Przyjmuje się, że najczęściej do tego etapu przechodzi 2-3 najlepszych kandydatów spośród wszystkich firm. To najprostszy sposób na sfinalizowanie poszukiwań. W takiej rozmowie często dochodzi do ostatecznej weryfikacji wiedzy i poznania wizji danego software house w kontekście współpracy. Warto dopytać także o zespół, który docelowo miałby zajmować się Twoim startupem – jakie ma doświadczenie w temacie i od ilu lat działa w branży. Nie zaszkodzi zapytać o godziny pracy – te w software house’ach często różnią się od godzin pracy w startupach, co bywa poważnym utrudnieniem dla płynności współpracy.

Wybór odpowiedniego software house może być dla Twojego startupu milowym krokiem w kierunku sukcesu i rozwijania produktu. Dlatego przemyśl go dobrze i wybierz tę firmę, która w zadowalającym stopniu spełnia większość Twoich wymagań.