Interaktywna strona internetowa, czyli jaka?

Denis Peszka
Autor: Denis PeszkaTech Lead

Użytkownik zwykle spędza na stronie internetowej kilkadziesiąt sekund. Co zrobić, żeby współczynnik odrzuceń był mniejszy, a Twoi klienci dłużej pozostawali na www firmy? Odpowiednio przygotowana interaktywna strona internetowa może być rozwiązaniem. Dowiedz się, co powinna zawierać.

Cechy interaktywnej strony internetowej

Elementy interaktywnej strony internetowej

Interaktywna strona internetowa to już nie nowość na naszym rynku. Klienci są przyzwyczajeni do przesuwania galerii zdjęć jednym palcem, do animacji na starcie i wideo. Dużo osób korzysta ze stron za pomocą dotykowych ekranów - smartfonów, tabletów czy laptopów. Warto by strona internetowa dla biznesu była przystosowana do takich urządzeń i wykorzystywała ich potencjał do budowania zaangażowania użytkowników.

Przykładowe interaktywne elementy na www:

  • wideo
  • kolaż zdjęć
  • wyskakujące pola zawartości
  • galerie multimedialne
  • przyciski mediów społecznościowych
  • różne aplikacje na www, np. gry lub quizy
  • wysuwane menu
  • okienko z live chat
  • formularze kontaktowe

Strona interaktywna pomaga zatrzymać użytkownika na dłużej, przekonać go do zakupów czy do samej marki. Dobrze przygotowane poszczególne elementy powodują wzrost zaangażowania klientów. Dlatego warto im się przyjrzeć bliżej.

Strona interaktywna a animacje

Animacja na stronie internetowej przykuwa uwagę użytkownika. Niektóre animacje są szczególnie angażujące. Właściwie przygotowane potrafią wzbudzić zainteresowanie, uatrakcyjniają projekt całej witryny, staje się on bardziej multimedialny, nowoczesny wizualnie. Jeśli strona internetowa wymaga użycia liczb i statystyk, warto pomyśleć o tym, by przedstawić je w formie interaktywnej infografiki. Takie rozwiązania trafiają do klienta, obrazują mu pewne zależności w sposób atrakcyjny wizualnie, ale i łatwy do zrozumienia.

Dbałość o szczegóły: pamiętaj o przyciskach

Interaktywna strona internetowa zawiera unikalne przyciski. Przesada nie jest wskazana, ale warto w uzasadnionych sytuacjach “pobawić się” z użytkownikiem i zaproponować mu nieszablonowe rozwiązania buttonów. Przyciski CTA powinny wyróżniać się kolorem i treścią oraz znajdować się w widocznym miejscu. Trzeba pamiętać również o przyciskach mediów społecznościowych. Najlepiej by były umieszczone w stopce, jednak w zależności od branży można zwrócić uwagę klientom jeszcze w innym miejscu na content z social mediów, np. na samej górze strony informacyjnej umieścić przewijany pasek z treściami odsyłającymi do Twittera.

Postaw na wideo

Film jest bardzo angażującą treścią. To wiadomość, która trafia do większości odbiorców. Ludzie lubią oglądać wideo, lubią interesujące historie, do których często się odnoszą, śmieją z nich, smucą, utożsamiają z nimi i udostępniają dalej. Według badań podczas odtwarzania wideo użytkownik zapamiętuje dużo więcej, niż czytając. Umieść wideo na swojej stronie, aby zwrócić uwagę użytkownika - najlepiej niech film włącza się automatycznie, jednak nie zapomnij o wyciszeniu jego głosu, by nie zaskoczyć negatywnie klienta głośną muzyką włączoną na jego komputerze w pracy czy telefonie podczas spotkania.

Interaktywna strona internetowa i formularze

Interaktywna strona internetowa zawiera formularze, jednak występują one w przemyślanej formie, by nie znudzić użytkownika. Tworząc stronę, trzeba skupić się na tym, by nie rozpraszać klienta podczas wypełniania formularza innymi treściami na www. Kolejny krok to trafne pytania, które nie wymagają podawania danych osobowych, w formularzu najlepiej poprosić o niezbędne informacje.

Skuteczny formularz kontaktowy powinien być przejrzysty i łatwy do uzupełnienia, jeśli użytkownik zorientuje się, że wypełnienie go zajmie dużo czasu, zrezygnuje. Pamiętaj o podaniu odpowiednich instrukcji i widocznym buttonie zatwierdzającym wysyłkę oraz niezbędnych zgodach marketingowych.

Przykłady interaktywnych stron www

Na rynku jest wiele stron, które są interaktywne. Warto zastosować elementy, które uatrakcyjnią stronę lub spowodują, że klient będzie chciał kupić dany produkt.

Strony, którymi można się zainspirować, tworząc interaktywną stronę www:

Cheetos

Klient widzi animację na starcie i już ma ochotę na te mocno serowe przekąski.

Two Chimps Coffee

Strona zawiera quiz pomagający klientowi wybrać kawę, którą lubi najbardziej.

The Maison Pierre Herme Paris

Świetny przykład strony internetowej, która zmusza użytkownika do zaangażowania.

The Cool Club

Animacja na tej stronie startowej może również zainspirować do stworzenia takich rozwiązań na własnej www.

Residente

Strona internetowa zawierająca oryginalną interaktywną mapę.

Style Novels

Przykład innowacyjnej strony z branży… meblarskiej.

oollee

Bardzo płynna i tematyczna strona.

Przede wszytskim zachowaj umiar

Budując interaktywną stronę internetową, warto pamiętać o zachowaniu zdrowego rozsądku, nie przeładowywać strony zarówno informacjami, jak i formami interaktywnymi. Nie każdy lubi tego typu komunikaty na www, nie w każdej branży są one uzasadnione, łatwo jest odstraszyć klienta. Warto jednak wychodzić poza schematy i używać nieszablonowych rozwiązań, co pozwoli na wyróżnienie się spośród konkurencji. Tworząc interaktywną stronę internetową, należy cały czas pamiętać o jej użyteczności i celach, które powinna realizować.

Potrzebujesz interaktywnej strony internetowej?

Zrobimy ją dla Ciebie
Udostępnij artykuł: