Smart POST
Smart POST

Integracje Magento, które zwiększą sprzedaż

Sebastian Zawadzki
Autor: Sebastian ZawadzkiTech Lead

Stworzenie platformy e-commerce to wymagające zadanie. Aby funkcjonowała ona poprawnie, potrzebne jest odpowiednie współdziałanie wielu systemów. Niewątpliwie jedne z ważniejszych to te, które mają wpływ na generowanie sprzedaży. W tym artykule przeanalizujemy zatem integracje Magento, które zwiększą sprzedaż w Twoim sklepie Magento. Ich działanie obejmuje takie kwestie jak koszyki zakupowe, metody płatności, marketing przez polecenie i wiele więcej.

Integracje Magento

1. OneStepCheckout

Zjawisko porzuconych koszyków w branży e-commerce jest powszechnym problemem. Jedne z najlepszych metod na zaradzenie temu problemowi polegają na zmniejszeniu czasu ładowania się stron, czy ograniczaniu potrzebnych do wypełnienia przez kupującego pól.

Omawiane rozszerzenie jest w stanie automatycznie wypełnić odpowiednie informacje za klienta, aktualizować ceny produktów i koszty dostawy, czy umożliwić przeprowadzenie całego rozliczenia na jednej stronie. Takie funkcje na pewno będą sprzyjać znacznie większej sprzedaży.

2. LiveChat

Integracja Magento z LiveChat pozwala na wprowadzenie opcji przeprowadzania czatów z klientami, gdy znajdują się oni na stronie sklepu. Istnieje także opcja, która umożliwia automatyczne wysyłanie wiadomości do odwiedzających na podstawie ich zachowania. Korzystając z rozszerzenia, będziesz mógł tworzyć szablony z gotowymi odpowiedziami na określone pytania, jak i korzystać z zaawansowanych funkcji analityki.

3. SEO Suite Ultimate

SEO ma ogromne znaczenie, jeżeli chodzi o pozyskiwanie klientów dla sklepu internetowego. Oczywiście platforma Magento 2 jest odpowiednio zoptymalizowana pod tym względem, jednak ze swej strony także musisz włożyć nieco pracy, aby wszystko funkcjonowało jak najlepiej. Integracja Magento z SEO Suite Ultimate pozwala zadbać o liczne istotne szczegóły jak kanoniczne URL-e, indeksowanie, czy linkowanie wewnętrzne.

4. Stripe Payments

Powyższe rozszerzenie umożliwia akceptowanie i przetwarzanie płatności realizowanych przez karty kredytowe i debetowe, jak i różnego rodzaju portfele typu Apple Pay oraz Google Pay. Stripe pozwala na szybkie i bezpieczne płatności, dzięki czemu niewątpliwie zyskasz zaufanie klientów.

5. Zoho CRM

Zoho CRM to integracja Magento, która zbiera dane dotyczące klientów i organizuje je w zależności od różnych etapów ścieżki zakupowej. Otrzymujesz w ten sposób wgląd w przydatne informacje dotyczące odwiedzających, jak choćby ich historia zakupowa.

6. Nosto

Personalizacja to w ostatnim czasie jedna z ważniejszych kwestii, jeśli chodzi o marketing internetowy. Warto dlatego skorzystać z integracji Magento, jaką jest Nosto, które przedstawia odwiedzającym odpowiednio dostosowane rekomendacje produktów.

Program analizuje w czasie rzeczywistym liczne dane zbierane z Twojej strony. Dzięki Nosto Twój zespół marketingowy będzie w stanie tworzyć rozbudowane i wielokanałowe kampanie marketingowe.

7. Out Of Stock Notification

Nie da się uniknąć sytuacji, w których dojdzie do braku pewnych towarów. Taki stan rzeczy niestety sprawia, że zyski spadają. Istnieje jednak sposób, dzięki któremu będziesz w stanie zminimalizować straty. Omawiane rozszerzenie Magento pozwala stworzyć pola subskrypcji, dzięki którym klienci będą w stanie zapisać się na listę mailingową wysyłającą powiadomienia, gdy niedostępny produkt znowu będzie na stanie.

W ten sposób zwiększysz szanse na to, że pewna część odwiedzających jednak dokona zakupu. Oprócz tego zdobędziesz też przydatne dane dotyczące tego, które produkty najbardziej ich interesują – w końcu skoro są gotowi na nie u Ciebie poczekać, to znaczy, że im na nich zależy.

8. Coupon Link

Jeśli prowadzisz kampanie marketingowe, których elementem jest przyznawanie kuponów dla obecnych i nowych klientów, integracja Magento z Coupon Link okaże się bardzo przydatna. Rozszerzenie będzie automatycznie generować adresy URL powiązane z kuponami, które możesz następnie umieszczać w artykułach na swoim blogu, wpisach promocyjnych, czy w newsletterach. Odwiedzający po kliknięciu takiego odnośnika jest przenoszony na stronę produktową, a kupon zostaje automatycznie zastosowany w przypadku koszyka zakupowego.

9. Refer A Friend

Polecenie przez kogoś znajomego to od lat jedna z najlepszych form reklamy. Z tego powodu warto korzystać z narzędzi, które usprawniają tzw. word of mouth marketing. Omawiana integracja Magento właśnie na to pozwala. Za jej pomocą można utworzyć specjalną sekcję na stronie. Gdy odwiedzający nią kliknie, uzyska unikalny link polecający, który będzie mógł przesłać znajomym. System pozwala na przyznawanie nagród zarówno dla polecającego, jak i korzystającego z polecenia. Możesz także ustalić, jakie grupy klientów będą w stanie brać udział w programie.

10. Yotpo Reviews

Yotpo pozwala ulepszyć doświadczenie zakupowe Twoich klientów poprzez zbieranie oraz przedstawianie wszystkiego, co składa się na dowód społeczny. W grę wchodzą dlatego zdjęcia, oceny oraz recenzje użytkowników. Dzięki temu rozszerzeniu na wybranych etapach ścieżki zakupowej będziesz w stanie pokazać odwiedzającym to, co przekona ich do nabycia Twoich produktów.

Integracje Magento – podsumowanie

Niektóre z wymienionych tutaj rozszerzeń są darmowe – nic nie stoi zatem na przeszkodzie, aby z nich skorzystać. Nawet jeśli na inne będziesz musiał trochę wydać, taka inwestycja często okaże się znacznie korzystniejsza, niż tworzenie wszystkiego samodzielnie od nowa. Skorzystaj zatem z rozwiązań tutaj opisanych, a sprzedaż w Twoim sklepie Magento na pewno znacznie się poprawi.

Chcesz zintegrować swój sklep Magento z zewnętrznym narzędziem?

Pomożemy Ci
Udostępnij artykuł: