Smart POST
Smart POST

Integracja z hurtowniami i nie tylko- co zrobić by sprzedawać więcej online?

Jakub Czyż
Autor: Jakub CzyżProject Manager

Nowoczesne, ciągle rozbudowywane oprogramowanie platform sklepowych daje szerokie możliwości integracji. Integrować można w zasadzie wszystko – ceny, stany produktowe, jak i inne kwestie, np. chatbota z Facebooka. Jakie funkcjonalności warto wykorzystać, aby zauważyć ich wymierny wpływ na sprzedaż w naszym e-commerce?

Integracja z hurtowniami i innymi narzędziami

Integracja z Allegro

Podstawową i bardzo popularną integracją jest integracja e-commerce z Allegro. To szczególnie przydatne przy pierwszej fazie działania sklepu, gdy nasz biznes dopiero nabiera rozmachu i zdobywa popularność wśród pierwszych klientów. Allegro, jeśli oferujemy dobry produkt w konkurencyjnej cenie, jest zapewnieniem sporej liczby kliknięć i zakupów. Dlaczego więc tego nie wykorzystać?

Dzięki integracji z Allegro administrator dostaje możliwość łatwego i intuicyjnego wystawiania aukcji w sposób masowy – omijamy długotrwały proces tworzenia pojedynczych ogłoszeń, tylko od razu możemy wrzucić kilkanaście ofert z wykorzystaniem szablonu. Mało tego, na Allegro możemy wstawić za jednym zamachem nawet całą kategorię produktów. Automatycznie ze zmianami w sklepie aktualizują się także ceny czy informacje co do ilości produktów. To przede wszystkim ogromna oszczędność czasu, jak to zazwyczaj wygląda w przypadku integracji i umiejętnego wykorzystywania dobrodziejstw e-commerce w 2019 roku.

Integracja z hurtowniami

Rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wielu nieporozumień z zamówieniami widmo, jest integracja z hurtowniami. Na pewno każdy z nas zna ten problem lub przynajmniej kiedyś o nim słyszał, gdy klient zamówił produkt, który jest dostępny na stronie, ale niedostępny w sklepie. Czym jest to spowodowane? Oczywiście brakiem integracji e-commerce ze stanem hurtowni. Taka wpadka może prowadzić nie tylko do utraty i niezadowolenia klienta, ale także do strat finansowych firmy. Dlaczego więc jej nie uniknąć?

Dobrze zrobiona integracja z hurtowniami w zasadzie niweluje ten problem. Stan produktów w sklepie jest aktualizowany w czasie rzeczywistym, dlatego nie ma szans, by ktoś kupił produkt, którego realnie nie ma na stanie. Z pozoru mała rzecz, a cieszy, zaoszczędza wiele czasu i jednocześnie wiele nerwów.

Integracja z narzędziami Google

Integracja z narzędziami Google to w zasadzie podstawa większości sklepów internetowych, szczególnie że dają one ogromne możliwości. Mało tego, w większości są to darmowe feature’y. Jeden z elementów to chociażby Google Analytics, który daje pełny pogląd na analitykę strony – popularność poszczególnych produktów, % konwersji czy też czas spędzony na kartach danych produktów. Na podstawie danych z Google Analytics można wyciągnąć wiele wniosków, które będą miały bezpośredni wpływ na sprzedaż.

Nie inaczej jest w przypadku Google Ads – połączenie sklepu z narzędziem reklamowy Google daje możliwość lepszej optymalizacji reklam i dokładniejszego badania miejsc docelowych czy też słów kluczowych w danej kampanii. Takie integracje pozwalają zarządzać wszystkimi usługami Google z jednego miejsca, a to ogromne ułatwienie.

Integracja z chatbotem

Chatbot to z kolei doskonałe narzędzie obsługi klienta. Szczególnie w przypadku firm, które nie mogą zaproponować wsparcia ze strony pracownika w pełnym zakresie czasu (24h na dobę), może to być relatywnie tanie, a przy tym skuteczne rozwiązanie. Przede wszystkim chatbotdziała cały dzień, bez wyjątków i dzięki temu klient nie czuje się zaniedbany.

Integracja z chatbotem może być także rozwiązaniem na konkretne godziny, a nie na cały dzień. Jeśli nasz zespół obsługi klienta pracuje np. w godzinach 8-16, to chatbot może działać od 17 do 7 rano. Nawet jeśli samodzielnie nie obsłuży trudniejszych tematów, bo te zawsze wymagają ingerencji człowieka, to z podstawowymi, najczęściej zadawanymi pytaniami, poradzi sobie bez problemu. Dobrze zaprogramowany i przemyślany chatbot to w zasadzie pełnowymiarowe zastępstwo klasycznego FAQ.

Integracja z porównywarkami cen

Nie można zapominać o porównywarkach cen, które także są często źródłem ruchu. Jeśli mamy atrakcyjne ceny, którymi wyróżniamy się na tle konkurencji, to nie ma się nad czym zastanawiać. Coraz więcej świadomych użytkowników korzysta z Ceneo czy Skąpca szukając najlepszej oferty dla siebie. A nie oszukujmy się, aspekt ceny w połączeniu z odpowiednią liczbą rekomendacji i poleceń działa bardzo wymownie na użytkowników. Dlaczego więc tego nie wykorzystać? Szczególnie że integracja naszych ofert będzie miała miejsce w czasie rzeczywistym.

Dobrze dobrane i wdrożone integracje z hurtowaniami, Allegro itd. to klucz nie tylko do wygodnego administrowania sklepem internetowym, ale także do zwiększenia sprzedaży. Sęk w tym, by nie przesadzić i umiejętnie dobrać najlepsze oraz najbardziej potrzebne funkcjonalności. Jednak takie integracje jak połączenie e-commerce z hurtownią, Google Analytics czy Chatbotem to już standard w XXI wieku, pozwalający także wymiernie zwiększyć sprzedaż produktów w sklepie internetowym!

Udostępnij artykuł: