Elementy sklepu internetowego, zwiększające sprzedaż

Data dodania:

Sklep internetowy, podobnie jak sklep stacjonarny, powinien przyciągać do siebie klientów. W sklepie stacjonarnym będą to ładne, zachęcające szyldy, zapach, estetyka wnętrza, brak kolejek czy miła obsługa. Sklep internetowy, ze względu na brak swojej fizyczności, musi wyróżniać się na inne sposoby. Co może spowodować, że w Twoim sklepie internetowym klienci będą chętnie dokonywać zakupów? Dowiesz się tego z naszego artykułu.

Projekt strony

projekt strony

Sklep stacjonarny przyciąga do siebie klientów ciekawym wnętrzem, interesującym szyldem, pomysłową nazwą. Podobnie jest w przypadku sklepów internetowych, z tymże tutaj najważniejszy jest projekt graficzny strony internetowej e-sklepu. Ciekawe logo, interesująca domena, estetyczny i przejrzysty projekt graficzny, spowodują, że Twój sklep internetowy będzie częściej odwiedzany, a klienci zechcą do niego wracać. Projekt strony musi kojarzyć się z Twoją marką, wzbudzać w klientach pozytywne emocje, a jeśli Twoje produkty są przeznaczone dla pewnej grupy docelowej, powiedzmy konkretnej subkultury lub młodzieży, to jak najbardziej powinien on być zgodny z upodobaniami tejże grupy. Dodatkowo, nie zapominaj o logotypach czy zdjęciach produktowych w swoim e-sklepie, wiele osób robi błąd i zamieszcza fotografie wątpliwej jakości, warto tu jednak zainwestować, przyniesie Ci to większe zyski w przyszłości.

Przed przygotowaniem projektu strony warto zdecydować się również na odpowiedni, elastyczny i skalowalny skrypt pod sklepy internetowe. Tutaj dowiesz się więcej o sklepach internetowych na Drupal Commerce oraz Magento.

Sprawna nawigacja w e-sklepie

Pomieszane produkty, rozrzucone w różnych działach albo źle umieszczane etykiety z ceną lub promocją, bywają bardzo dużym problemem w sklepach stacjonarnych. Podobnie rzecz wygląda w sklepach internetowych, dlatego warto postawić na jak największe uproszczenie poszczególnych kategorii i podkategorii produktów oraz umieszczenie ich w logiczny i przejrzysty sposób. Dodatkowo, warto stworzyć sprawną wyszukiwarkę produktów – nie zawsze działają one w sposób poprawny. Elementy istotne z punktu widzenia klienta jak koszt dostawy, sposoby płatności, regulamin również należy umieścić w widocznych miejscach.

Uproszczona procedura zakupu – One Page Checkout oraz brak rejestracji

Utrudniona procedura zakupów, skomplikowany koszyk, wymuszanie rejestracji, mogą spowodować, że klienci właśnie w tym miejscu porzucą swoje zakupy i znajdą to samo u Twojej konkurencji, u której te same czynności będą o wiele łatwiejsze do wykonania.

Warto więc zapobiec porzucaniu koszyków i ułatwić proces zakupu klientom tak, aby nie chcieli przerywać swoich zakupów. Sposobem na to jest One Page Checkout, który jest zarazem procesem sprzedaży internetowej, jak i nazwą modułu pod skrypty, na których tworzy się sklepy internetowe. One Page Checkout to system, dzięki któremu klienci sklepu internetowego mają możliwość złożenia zamówienia lub jego dowolnej personalizacji na jednej podstronie.

Warto również zrezygnować z obowiązkowej rejestracji klientów, tylko po to, aby mogli oni dokonać zakupów. Nie wszyscy klienci mają ochotę przechodzić przez długą rejestrację, warto im więc pozostawić wybór, a do rejestracji odpowiednio zachęcić, np. kuponem rabatowym na pierwsze zakupy.

Sprzedaż łączona, czyli cross-selling i up-selling

Cross-selling i up-selling to techniki marketingowe, które mają na celu maksymalizowanie zysków z jednej transakcji.

Cross-selling to inaczej sprzedaż krzyżowa. Polega na tym, że przy oglądaniu produktów lub dokonywania zakupów przez klienta, automatycznie pojawia się informacja o komplementarnych, czyli uzupełniających się produktach. Na przykład, jeśli klient kupuje telefon, to proponowane są mu dodatkowe akcesoria do tego telefonu, jak np. etui, powerbank itp. Jeśli klient i tak zamierza kupić owe produkty, to sobie o nich przypomni i zamiast później kupić je u konkurencji, kupi je w Twoim sklepie.

Up-selling to natomiast sprzedaż dodatkowa, która charakteryzuje się oferowanie klientom produktów o wyższej cenie, lepszej jakości czy większej ilości funkcji. Można więc poniżej oglądanego produktu, wyświetlać inne produkty, które są droższe a zarazem lepiej wykonane. Czasami klient nie zdaje sobie sprawy z tego, że istnieje lepsza wersja wyszukiwanego przez niego produktu, a chętnie taki produkt by kupił.

Unique Selling Proposition

USP, czyli unikatowa propozycja sprzedaży. Odnosi się to do wyjątkowego czynnika, który wyróżnia nasze produkty wśród innych w danej kategorii. USP jest pewnego rodzaju argumentem, na którym możesz budować swój przekaz reklamowy. Wyróżnienie unikalnych funkcji swojego sklepu pozwala na lepszy marketing. Przykładowo sklep internetowy może sprzedawać jedynie produkty w 100% ekologiczne, nietestowane na zwierzętach, handmade, fantazyjne i tymi elementami swoich produktów czy usług się reklamować, posiadać klarowny przekaz dla klientów.

Newsletter

newsletter

Newsletter będzie zarówno elementem na stronie Twojego sklepu internetowego, jak tez promocją poza nim. Newsletter to mailing, który zachęca klientów do kupna najnowszych produktów lub zawiera informacje o aktualnych promocjach. Powoduje to, że zapisany do Twojego newslettera klient, jest na bieżąco z tym co dzieje się w Twoim sklepie i nie zapomina o Twojej marce. Przy pomocy programów mailingowych możesz też śledzić zachowania klientów. Jednak, aby stworzyć odpowiednią bazę maili klientów, Twój sklep internetowy powinien posiadać odpowiedni element lub podstronę (a także jedno i drugie), które będą zachęcać, aby zapisał się do newslettera, mogą być tam opisane korzyści wynikające z zapisu. Zachęcić klientów do newslettera można na różne sposoby, chociażby zniżką, nawet niedużą, powiedzmy 5% na pierwsze zakupy.

Powyższe elementy nie są jedynymi sposobami na to, aby przyciągnąć klientów do zakupów w Twoim e-sklepie, jednak są bardzo ważne, na początku skup się jednak na samym projekcie strony i dobraniem odpowiedniego skryptu pod sklep internetowy, dzięki czemu cała reszta elementów, będzie łatwiejsza do zrealizowania.