Drupal Commerce - dlaczego warto rozważyć połączenie CMS-a i systemu e-commerce?

Data dodania:

Zamierzasz postawić swój własny sklep internetowy? Istnieje wiele rozwiązań, z których możesz skorzystać – dedykowany skrypt, oprogramowanie w modelu SaaS, skrypty Open Source przeznaczone dla sklepów internetowych oraz CMS’y z wtyczką/modułem, zamieniającym CMS’a w platformę sprzedażową. Dziś powiemy o tym, dlaczego warto rozważyć połączenie CMS’a z systemem e-commerce i zastosować do postawienia e-sklepu moduł Drupal Commerce.

CMS i moduł e-commerce to gwarancja sukcesu

Możliwości CMS-a Drupal w zarządzaniu treścią i pozycjonowaniu są bardzo duże i wie o tym, każda osoba, która z owym CMS’em miała styczność (sprawdź również nasze porównanie Drupala z WordPressem). Zaawansowany CMS  oraz moduł z systemem e-commerce sprawiają, że możesz dodać do swojego sklepu internetowego wiele dodatkowych funkcji, które usprawnią działania marketingowe, a zaufanie dla Twojej działalności się zwiększy.

Jakie funkcjonalności Drupal CMS Ci w tym pomogą?

·       dodawanie recenzji, opinii i ocen dla produktów;

·       możliwość stworzenia newslettera i zapisania się do niego przez klientów;

·       dodanie boxu z polecanymi/podobnymi produktami;

·       możliwość stworzenia okolicznościowych wersji sklepu internetowego;

·       stworzenie bloga, działu inspiracji, bazy wiedzy;

·       pop-upy z promocjami;

·       FAQ;

·       forum dołączone do sklepu;

·       galerie ze zdjęciami;

·       a także wiele innych.

SEO friendly – bądź widoczny w wyszukiwarkach

Tworząc sklep internetowy z pewnością nie wystarczy dobry pomysł i świetnie zrealizowana strona internetowa. Potrzebny będzie również odpowiedni marketing internetowy, a łatwiej będzie już na starcie tym, których sklep internetowy, opiera się na przyjaznym w pozycjonowaniu CMS’ie, jakim jest właśnie Drupal. Drupal jest rozbudowanym systemem zarządzania treścią, w którym łatwo edytuje się elementy istotne dla działań SEO. Jeśli czegoś nie możesz poprawić w podstawowej wersji Drupala, przydatne stają się moduły zwiększające jego funkcjonalność, w tym poprawiające praktyki SEO.

SEO Drupal

PathAuto

Moduł ten rozszerza możliwości podstawowego moduł Path. Dzięki niemu utworzysz automatycznie adresy URL, ustalone o wcześniejszy wzór, które będą przyjazne w pozycjonowaniu oraz czytelne dla użytkowników.

Np. zamiast adresu  URL – https://smartbees.pl/node/123, powstanie adres – https://smartbees.pl/uslugi/strony-internetowe.

XML Sitemap

Mapa strony internetowej jest niezwykle istotna dla robotów wyszukiwarek. Poprzez moduł XML Sitemap automatycznie stworzysz mapę strony oraz wyślesz ją do wyszukiwarek internetowych.

Page Title

Kolejnym ważnym elementem przy pozycjonowaniu strony onsite jest tworzenie metatagów title. Moduł Page Title pozwoli Ci na pełne kontrolowanie meta tagów title na wszystkich stronach w Twoim systemie. Podobnie jak w PathAuto możesz wykorzystywać wcześniej ustalone wzorce.

Bezpieczeństwo = zaufanie

Drupal to również jeden z najbezpieczniejszych systemów do zarządzania treścią. Cecha ta jest niezwykle istotna w sklepach internetowych, gdzie dokonuje się ciągle transakcji, a klienci podają swoje dane. O bezpieczeństwie Drupala może świadczyć fakt, że swoje strony oparte na tym CMS’ie posiada Biały Dom, rząd Australii czy największe i najlepsze uniwersytety na świecie jak Harvard czy Oxford.

Drupal CMS na bieżąco jest nadzorowany i ulepszany przez programistów. Tworzone są specjalne moduły poprawiające bezpieczeństwo, a technologie, na których jest oparty są sprawdzone, to m.in. MySQL oraz PHP. Wszystkie moduły znajdujące się na drupal.org poddawane są skrupulatnej analizie kodu, dzięki czemu nie musisz się martwić, że któryś z modułów ma umieszczonego w kodzie backdoora.

Security Review

Moduł ten sprawdza czy nasza witryna jest bezpieczna.

PHPI DS

Moduł ten jest połączeniem firewalla z systemem wykrywania włamań do aplikacji napisanych w PHP. Największą zaletą tego modułu jest blokowanie z automatu wszelkich prób klasycznych ataków na aplikacje webowe.

Przejrzystość i łatwość zarządzania e-sklepem

Poruszanie się po Drupalu jest intuicyjne i przejrzyste. Panel zarządzania tworzony jest tak, aby osoba obsługująca sklep, w przyjemny sposób mogła zarządzać treścią.

Drupal Commerce przeznaczony jest głównie dla średnich i dużych sklepów internetowych, a co za tym idzie, jedna osoba może mieć problem z zarządzaniem całością treści, dlatego w Drupalu dla każdego z użytkowników można określać rolę – jedna osoba może zarządzać produktami, druga blogiem, a trzecia np. forum.

Jeśli chodzi o zarządzanie to Drupal posiada ogromną zaletę, która przypomina również tę z Magento, otóż z jednego Panelu Administracyjnego można zarządzać kilkoma serwisami czy sklepami internetowymi.

Implementacja zewnętrznych platform i systemów

W Drupalu możesz liczyć nie tylko na łatwe zarządzanie i pozycjonowanie swojego e-sklepu, ale także na implementację wielu programów, dzięki którym będziesz mógł analizować swoje działania marketingowe, m.in. Google Analytics czy Google Tag Manager. Oprócz zewnętrznych systemów statystyk, Drupal posiada wewnętrzny system, dzięki któremu Twoje nowe pomysły, dotyczące działań sprzedażowych będą mogły być na bieżąco mierzone, a następnie analizowane przez Ciebie.

Drupal Commerce możesz zintegrować z wieloma zewnętrznymi platformami jak:

·       systemy magazynowe;

·       bazy klientów;

·       porównywarki cenowe;

·       portale aukcyjne – np. Allegro;

·       systemy księgowe;

·       wspomniane wyżej narzędzia analityczne;

·       i inne.

Omawiając Drupal Commerce warto również wspomnieć o możliwościach, jakie daje ten system przy zamówieniach. Między innymi klienci mogą zamówić produkt bez wcześniejszej rejestracji, co dla wielu z nich ułatwi drogę prowadzącą do zakupu. Inną wartą uwagi funkcją jest integracja z mediami społecznościowymi, np. rejestracja przez Facebooka. Wybór sposobów płatności (m.in. PayU, DotPay, Przelewy24, PayPal) oraz dostawy również jest bardzo rozbudowany.

drupal

Strona RWD, czyli dzisiejszy niezbędnik

Kiedy myślimy o potrzebach klientów, jakie stawiane są przed właścicielami sklepów internetowych, nie można zapomnieć o responsywności stron internetowych. Coraz więcej użytkowników internetu, korzysta z niego na urządzeniach mobilnych, jest to nawet 50 % całego ruchu w globalnej sieci. Dlatego, tworząc sklep internetowy, należy zadbać o to, aby był responsywny, czyli dopasowywał się do ekranów urządzeń mobilnych – z Drupalem stworzenie takiej strony nie stanowi większego problemu.

Drupal CMS wraz z modułem Drupal Commerce to narzędzie pełne wielu możliwości, dlatego też jak najbardziej warto postawić na nim własny sklep internetowy. Rozbudowane funkcje CMS’a usprawniają nie tylko zarządzanie e-sklepem, ale również wszelkie działania marketingowe.