Smart POST
Smart POST

Blog firmowy – dlaczego powinieneś go mieć w swoim sklepie internetowym?

Jakub Czyż
Autor: Jakub CzyżProject Manager

Posiadasz sklep internetowy lub stronę swojej firmy w sieci? Dobrym zabiegiem wizerunkowym i marketingowym będzie rozpoczęcie prowadzenie bloga firmowego, który posiada wiele zalet, począwszy od lepszego kontaktu z klientami, a skończywszy na poprawie parametrów SEO Twojej strony. Nie wiesz dokładnie dlaczego blog firmowy jest dobrym pomysłem? Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule.

Wizerunek firmy jest niezwykle ważny. Każde przedsiębiorstwo, zajmujące się działalnością w pewnej branży, chce być uważane za grono doświadczonych profesjonalistów, którzy dodatkowo są godni zaufania. Jednym ze sposobów na to, aby przekonać ludzi, że znamy się na tym, co robimy i oferujemy jest prowadzenie bloga firmowego. W ten sposób do klientów dotrzemy, zwrócimy ich uwagę oraz podejmiemy interakcję.

Czym jest blog firmowy?

Blog przestał być dziennikiem internetowym, z pewnością nie jest nim blog firmowy, który czasami może posiadać cechy dziennika, np. przy wpisach z konferencji branżowych, szkoleń czy życia firmy, jednak nie o to w nim chodzi, a posty wcześniej wspomniane, mają na celu to, aby klient poznał ludzi, dla których powierza swoje pieniądze. Głównym celem bloga firmowego nie jest pokazywanie życia firmy, a odpowiedzi na pytania, które mogliby zadać klienci, oznacza to, że blog firmowy powinien dostarczać ludziom poszukiwanej przez nich wiedzy. Wiedza, którą zamieszcza się na blogu nie musi dotyczyć jedynie oferty firmy, na blogu nie promuje się jej w natrętny sposób, a buduje pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa.

blog_firmowy

Blog firmowy w katalogu czy na subdomenie – co lepsze?

Przed założeniem bloga należy zdecydować czy powinien on być postawiony w subdomenie, czy w katalogu, wpłynie to na pozycjonowanie Twojego serwisu lub sklepu internetowego.

Blog w subdomenie

Subdomena jest stroną nową, a co za tym idzie niezwiązaną z głównym serwisem (adres URL bloga w subdomenie: blog.domena.pl). Kiedy publikujesz artykuły w subdomenie, musisz wiedzieć, że zamieszczane w nich linki oraz słowa kluczowe, będą miały niewielki wpływ na pozycjonowanie strony głównej. Unikalne treści nadal należy tworzyć, ale ich wartość nie wesprze SEO strony głównej.

Blog w subdomenie ma jednak swoje zalety. Przede wszystkim błędy w linkowaniu bloga nie będą wpływać na spadek pozycji w wynikach wyszukiwania głównej domeny. Publikowane przez Ciebie posty będą mogły mieć szerszą tematykę, niekoniecznie związaną z pozycjonowaną stroną.

Blog w katalogu

Jeśli blog zostanie umieszczony w katalogu, to będzie należał do serwisu głównego i w taki sposób potraktuje go również Google (adres URL bloga w katalogu: domena.pl/blog). Każde dodanie nowych treści na blogu, będzie aktualizować Twój serwis, co spowoduje, że Google zarejestruje, iż strona jest aktywna i pełna nowych treści, a także, że strona się rozrasta. Artykuły publikowane na blogu, nasycone słowami kluczowymi zaczną wspierać pozycjonowanie całej strony internetowej. Należy pamiętać, że prowadząc bloga w katalogu nie można jednak zbyt mocno oddalać się od tematyki swojej domeny.

Co więc wybrać?

Wszystko zależy od tego na czym najbardziej Ci zależy. Jeśli będzie to pozycjonowanie to jak najbardziej polecamy założenie bloga w katalogu. Musisz jednak pamiętać, że oprócz korzyści istnieją również zagrożenia, gdyż jeden zły link będzie szkodził całej domenie.

O czym pisać na blogu firmowym?

blog_firmowy

Jak pisać?

Pisanie artykułów na blogu będzie główną formą jego prowadzenia. Oczywiście warto przy tym kierować się zasadami zgodnymi z SEO oraz pisaniem artykułów na potrzeby użytkowników. Muszą być one przejrzyste; tekst powinien być dobrze podzielony, zawierający śródtytuły, wypunktowania, pogrubienia, podkreślenia; poszczególne partie tekstu mogą rozdzielać obrazki, które uatrakcyjnią artykuł. Prowadząc bloga firmowego należy robić to systematycznie i dodawać wpisy kilka razy w miesiącu, a nawet w tygodniu.

O czym pisać?

Wpisy na blogu mogą być mieszane, z jednej strony opisywać życie firmy, a z drugiej zawierać artykuły eksperckie, dotyczące dziedziny/branży, w której Twój sklep/firma działa. Dla sklepów internetowych jedną z inspiracji mogą być same produkty – mile widziane będą więc wpisy – przeglądy produktowe oraz wpisy poradnikowe.

Co da nam blog firmowy w sklepie internetowym?

Blog firmowy dla sklepu internetowego posiada wiele zalet. Są nimi:

  1. Blog jest miejscem, w którym potencjalny klient może poznać Twoją markę, jest źródłem informacji na temat Twojej działalności oraz produktów.
  2. Blog zwiększa potencjał SEO Twojego sklepu oraz pozwala na budowanie fraz z długim ogonem.
  3. Blog jest miejscem, dzięki któremu pozyskasz nowe linki do strony. Ciekawe wpisy spowodują, że klienci podzielą się nimi na swoich blogach czy w mediach społecznościowych.
  4. Blog sprawi, że Twoja strona będzie cały czas aktualizowana, dodawane będą do niej nowe treści, a Google postrzega lepiej strony, na których treści są regularnie odświeżane.
  5. Blog spowoduje, że staniesz się dla swoich potencjalnych klientów ekspertem w danej branży. Rozwiązując problemy użytkowników, klienci będą bardziej ufać Twoim produktom.
  6. Blog pozwala na promowanie swoich produktów, a wartościowy tekst, wzmocniony promocją, może spowodować przypływ nowych klientów.

Nadal nie jesteś przekonany do tego, czy warto postawić bloga dla swojego sklepu internetowego? Może bardziej przekonają Cię suche liczby, Firmy blogujące więcej niż 15 razy miesięcznie, zdobywają 5 razy więcej ruchu niż te, które tego nie robią. 81% firm w USA uważa swoje blogi za użyteczne. 97% unikalnych linków zdobywają firmy, które prowadzą blogi. 55% więcej odwiedzających na stronach mają firmy z blogami. Jak widać blogowanie jest jedną z bardziej efektywnych metod marketingowych. Pamiętaj jednak o tym, że aby osiągnąć odpowiedni efekt, musisz poświęcić temu czas oraz robić to regularnie.

Udostępnij artykuł: