Smart POST
Smart POST

7 porad jak wybrać właściwą firmę tworzącą aplikacje internetowe

Jakub Czyż
Autor: Jakub CzyżProject Manager

Jeśli kiedykolwiek szukałeś firmy tworzącej aplikacje internetowe, wiesz, że brak opcji nie jest problemem w tej branży. W rzeczywistości jest wręcz przeciwnie: na rynku istnieje mnóstwo rozbudowanych agencji czy też freelancerów, którzy oferują swoje usługi w tym zakresie. W tym artykule znajdziesz 7 porad, które pomogą Ci wybrać właściwą firmę do zrealizowania Twojego projektu.

Wybór firmy tworzącej aplikacje

1. Ustal swój budżet

Jednym z pierwszych pytań, które zadać może prawie każda firma tworząca aplikacje, jest to, ile spodziewasz się wydać. Powinieneś zawsze być szczery w tych dyskusjach oraz prezentować jasno, jak wygląda sytuacja finansowa. Takie podejście będzie budować dobry grunt pod współpracę, ponieważ uczciwość jest najlepszym sposobem na rozpoczęcie każdego partnerstwa.

2. Wykorzystaj swoją sieć kontaktów

Nawet jeśli nie wykorzystujesz aktywnie networkingu, to na pewno znasz w branży wielu ludzi, którzy pomogą Ci podjąć decyzję. Spytaj się dlatego o to, jakie firmy rekomendują.

Może twoje kontakty nie znają konkretnej agencji, która byłaby dla Ciebie odpowiednia. Na pewno jednak mieli okazję pracować z utalentowanymi programistami lub designerami. Mogą dlatego wskazać Ci właściwy kierunek. Twoja sieć naprawdę ma w sobie duży potencjał.

3. Szukaj firmy, która ma określony sposób działania

Agencje, które dostarczają świetnych rezultatów, mają ustalony proces – formalną serię kroków, które wykonują, projektując i budując aplikacje. Pomaga to im oraz ich klientom lepiej zrozumieć, co tworzą, dla kogo to robią i jak będzie wyglądać końcowy projekt.

Budowa aplikacji internetowej może trwać długo, a oczekiwania po obu stronach powinny być realistyczne i komunikowane w jasny sposób od samego początku. Bez względu na charakter projektu, istotne jest, aby proces był dobrze zdefiniowany, a projekt efektywnie zarządzany. Odpowiednio zorganizowana firma tworząca aplikacje będzie miała udokumentowany standardowy proces implementacji. Account Manager powinien być gotowy do mówienia o swoich procesach zarządzania projektem oraz o tym, jak na bieżąco klient informowany jest o kamieniach milowych, terminach i opóźnieniach. Zanim wybierzesz agencję, przedyskutuj wszystkie swoje kamienie milowe i zdefiniuj harmonogram projektu.

4. Ustalcie KPI

Dobra firma tworząca aplikacje przed rozpoczęciem prac definiuje także z klientem KPI, a następnie wykorzystuje je do zarządzania projektem. Jasne zdefiniowanie kluczowych wskaźników, z góry zapobiega rozpraszaniu klienta przez nieistotne dla niego szczegóły, takie jak umiejscowienie grafik. Cel/KPI może być zdefiniowany jako wzrost przychodów, większa satysfakcja klienta z samoobsługi lub oszczędność kosztów poprzez cyfryzację procesu. Po zakończeniu projektu agencja porówna wcześniej zdefiniowane cele z rzeczywistymi rezultatami w celu określenia sukcesu realizacji projektu.

Przed podpisaniem umowy z agencją, musisz dlatego ustalić, czy ma ona konkretny proces działania, czy też za każdym razem robi coś „na wyczucie”. Unikaj agencji, które stosują to drugie podejście, gdyż zapewne jakość ich pracy będzie odbiegać od ideału.

5. Zrozum ich strukturę cenową

Niektórzy twórcy aplikacji budują je według określonej stawki, podczas gdy inni wystawiają swoim klientom rachunki godzinowe. Musisz dlatego zapytać się potencjalnych agencji o ich podejście w kwestii rozliczania.

Na przykład, jeśli agencja pobiera stałą stawkę, będziesz musiał dowiedzieć się, ile rund zmian otrzymasz w trakcie procesu projektowania oraz czy zajmą się utrzymaniem aplikacji w dobrym stanie po jej uruchomieniu. Jeśli agencja z kolei pobiera stawkę godzinową, dowiedz się, co dzieje się w sytuacji przedłużenia zakresu i czasu realizacji projektu. Czy stawka wtedy się zmieni? Czy można przyśpieszyć realizację pracy poprzez zwiększenie stawki godzinowej? To kilka pytań, które warto w tej sytuacji rozważyć.

6. Czy dana firma podzleca którekolwiek ze swoich usług?

Ważne jest, aby zrozumieć, jakie aspekty projektu będą zarządzane przez samą firmę a jakie zadania, jeśli w ogóle, zostaną przekazane firmom trzecim. Outsourcing nie musi być zły sam w sobie, ale nie jest też idealny. Powinieneś poprosić agencję o szczegółowe informacje na temat kwalifikacji swoich partnerów.

Nadal masz wątpliwości? Poproś o umówienie spotkania z agencją i stroną trzecią. Upewnij się również, że potwierdzisz z firmą tworzącą aplikację, w jaki sposób zarządzanie projektem i komunikacja będą prowadzone między Tobą, agencją i ich zespołami.

7. Portfolio

Dopytaj się o ostatnie kilka projektów, które wykonała dana firma. Jest to jeden z najlepszych sposobów ustalenia, czy będzie ona odpowiednia dla Twojego projektu. Czy możesz zobaczyć ich portfolio? Czy mają na koncie aplikacje webowe podobne do takiej, jaką chcesz zaprojektować? Jak długo zajęło im dostarczenie aplikacji?

Podsumowanie

Wybór właściwej firmy do zrealizowania Twojego projektu to na pewno trudne zadanie, jednak dzięki poradom zawartym w tym artykule będzie łatwiej podjąć Ci decyzję.

Szukasz odpowiedniej firmy do współpracy?

Poznaj nas bliżej
Udostępnij artykuł: