6 porad jak wybrać agencję e-commerce

Data dodania:

6_porad_jak_wybrac_agencje_e-commerce

Jeśli jesteś sprzedawcą internetowym, wybór agencji do zaprojektowania swojej strony internetowej może być jedną z najważniejszych decyzji, którą podejmiesz. Jak więc wybrać spośród tak wielkiej liczby dostępnych na rynku agencji e-commerce? Oto 6 porad:

1. Sprecyzuj swoje długo i krótkoterminowe cele

Jest to jeden z najważniejszych czynników, które pomogą Ci wybrać właściwą agencję. Dotyczy on Ciebie, a nie samej zatrudnianej firmy.

Wysoce skuteczna agencja będzie w stanie Ci pomóc tylko wtedy, gdy masz jasno określone cele. Pamiętaj, że choć od agencji może zależeć powodzenie w realizacji Twoich celów, to jednak wejście w relację bez dogłębnego zrozumienia tego, dlaczego kogoś zatrudniasz, nie jest dobrym podejściem.

Ważne jest, aby rozróżnić, które cechy agencji są najważniejsze dla osiągnięcia tych celów, zanim rozpoczniesz poszukiwania, ponieważ pomogą Ci one namalować jasny obraz idealnego zespołu oraz zawęzić liczbę wyborów.

Na przykład, jeśli jesteś jedynie zainteresowany pełnym przeprojektowaniem strony internetowej, musisz ustalić, czy agencja ma wystarczające umiejętności twórcze i techniczne. Możliwe też, że szukasz długoterminowej współpracy obejmującej liczne działania jak tworzenie modułów na zamówienie, instalacja aktualizacji, migracja na inne platformy itp. W takiej sytuacji dobrze będzie ustalić, czy dana agencja ma na tyle duże moce przerobowe, aby realizować tak liczne i zaawansowane projekty.

2. Przygotuj kwestionariusz

Możesz zdecydować się na zbudowanie kwestionariusza, który wyślesz wszystkim potencjalnym agencjom. Następnie będziesz mógł porównać udzielane odpowiedzi. Upewnij się, że kwestionariusz jest tak prosty, jak to możliwe. Najlepiej stworzyć go w Google Forms – to świetne, łatwe w obsłudze i darmowe narzędzie.

3. Ustal umiejętności techniczne agencji

Jest rzeczą oczywistą, że agencja, którą zatrudniasz, musi rozumieć Twoją docelową technologię – Drupal, Magento itp. Zawsze najlepiej skierować się do specjalistów, którzy działają w wybranej przez siebie niszy. Da Ci to pewność wysokiej jakości pracy. Istnieją trzy główne obszary, które wymagają technicznego know-how:

Front End: deweloperzy muszą być biegli w budowaniu czystego, użytecznego frontu, który będzie działał na różnych urządzeniach i przeglądarkach oraz zapewni świetne user experience.

Platforma: zrozumienie Twojej docelowej platformy musi być na tyle duże, aby agencja była w stanie tworzyć niestandardowe rozwiązania spełniające unikalne cele Twojego biznesu. Jeśli przykładowo działasz na Magento, to biorąc pod uwagę ostatnie wydarzenia, sprawdź, czy agencja ma doświadczenie w przeprowadzaniu migracji.

Integracje: w wielu przypadkach jest to najbardziej wymagająca część większości projektów e-commerce. Zespół, który wybierzesz, musi być w stanie zintegrować systemy backend. Muszą one ze sobą płynnie współpracować, w przeciwnym razie Twój sklep może napotkać poważne problemy w działaniu.

4. Spójrz na ich portfolio

Wybierając agencję e-commerce, przyjrzyj się jej portfolio. Spójrz, jak działają stworzone przez nich strony internetowe i jak prezentują się od strony designu. Gdybyś zatrudniał kogoś do siebie na etat, dokładnie rozważyłbyś CV i doświadczenie takiej osoby. Tak samo powinieneś zrobić w przypadku wyboru agencji e-commerce.

Bardzo pomocne może być utworzenie sobie listy kontrolnej przy poszukiwaniu agencji e-commerce i kierowanie się podobnym podejściem jak przy zatrudnianiu pracownika. Choć przy podejmowaniu takich decyzji należy brać pod uwagę nieco inne czynniki, to istnieją też wspólne elementy warte uwagi, jak umiejętności, wiedza, doświadczenie i specjalizacja.

Zgodnie z punktem pierwszym powinieneś ustalić swoje konkretne długo i krótkoterminowe cele. Przyjrzenie się portfolio potencjalnej agencji pomoże Ci ustalić, czy będą w stanie zrealizować planowane przez Ciebie projekty.

5. Sposób komunikacji

Sposób, w jaki komunikujesz się z agencją, będzie kluczowy w przypadku tworzenia sklepu. Czy będziesz miał do dyspozycji project managera? Jeśli tak, to kim on jest i czy możesz się z nim spotkać? Z przydzielonym project managerem będziesz pracował na co dzień, więc będziesz musiał mieć z nim doskonałe relacje i zrozumieć jego sposób pracy.

W jakich porach będzie on dyspozycyjny? Czy będzie można kontaktować się z nim telefonicznie, przez Skype lub na wydzielonym team worku? W przypadku większych projektów dobrze jest mieć możliwość przeprowadzania cotygodniowych rozmów podsumowujących wykonaną do tej pory pracę.

6. Odpowiednia wycena pracy

Tworzenie świetnych stron internetowych nie jest tanie. Trzeba trochę zainwestować, aby cieszyć się sklepem, który wygląda dobrze, płynnie funkcjonuje i zamienia odwiedzających w klientów.

Nie warto dlatego iść na skróty i kierować się jedynie ceną. Jeżeli zaś agencja konkuruje jedynie niskim kosztem, to można to uznać za sygnał ostrzegawczy. Dostajesz to, za co płacisz. Zatrudnienie taniej agencji dodatkowo może skończyć się wynajęciem bardzo drogiej agencji, która poprawi po niej błędy.

Podsumowanie

Oto 6 czynników, które powinieneś brać pod uwagę podczas wyboru agencji e-commerce. Gdy się do nich zastosujesz, na pewno uda Ci się nawiązać partnerstwo z odpowiednią firmą.