Smart POST
Smart POST

2 w 1 czyli integracja strony www z social media

Jakub Czyż
Autor: Jakub CzyżProject Manager

Na 74% decyzji zakupowych konsumentów mają wpływ social media. Marki z inteligentnymi strategiami w mediach społecznościowych 6-krotnie zwiększają swoją szansę na zawarcie umowy. Niestety większość firm popełnia ten sam błąd- traktują social media jako osobną wyspę. A integracja strony www z social media zwiększa sprzedaż, wpływa na spójność komunikacji marki oraz na jej wizerunek.

Integracja strony www z social media

Dobór rodzaju social media do branży

Integruj tam, gdzie ma to sens. Nie każde medium społecznościowe pasuje do danej marki, a przede wszystkim do jej grupy docelowej. Snapchat nie będzie dobrym rozwiązaniem, jeśli celujemy w osoby starsze. Warto przeanalizować dostępne na rynku social media- głównie zwrócić uwagę na to, kto z nich najczęściej korzysta oraz w jakich krajach występują. Marka nie powinna zakładać Instagrama, bo może tam umieszczać atrakcyjne fotografie. Głównym kryterium wyboru jest obecność klienta w danym kanale. Media społecznościowe wymagają dużej uwagi, warto inwestować w te rozwiązania, które przyniosą zyski. Trzeba pamiętać o doborze komunikatu do portalu oraz o jakościowych i aktualnych wpisach. Muszą być angażujące. Lepiej by firma posiadała mniej kanałów, ale dbała o nie, o jakość, content, ich aktualizację. Gdy już posiada właściwie przygotowane i wybrane profile, następnym krokiem jest integracja strony www z social media.

Integracja strony www z social media a przyciski społecznościowe

Integrując stronę www z social media, przede wszystkim należy pamiętać o umieszczeniu na niej przycisków, które przeniosą klienta na kanały social media firmy. Przyciski można spersonalizować. Warto by były widoczne, ale nie odwracały uwagi użytkownika, nie były natrętne. Najlepsze miejsce na dodanie ikon społecznościowych to stopka, strona kariery z odnośnikiem np. do LinkedIn lub bloga.

Bardzo dużo firm umieszcza jeszcze ikonki mediów społecznościowych w nagłówku, ale nie jest to dobre rozwiązanie, gdyż przede wszystkim, jeśli dotyczy to e-commerce, przyciski mogą spowodować opuszczenie przez potencjalnego klienta przedwcześnie e-sklepu. Nie można pozwolić, by ilość oraz design przycisków zaburzał wizerunek całej strony, dobrą praktyką jest wyszarzenie ich i umieszczenie w stopce. Przyciski powinny być zauważalne, ale nie mogą atakować klienta. Media społecznościowe to dodatek, nie powinny zaburzać działania strony, mają ją wspierać.

Logowanie za pomocą Facebooka

Social login to również temat związany z integracją strony www z social media. Użytkownicy są leniwi, warto, by mogli zalogować się na stronie bez kolejnego hasła i loginu, a za pomocą Facebooka. Tworzenie nowego konta irytuje klientów, dzięki social loginowi mogą spokojnie komentować artykuły na blogu czy zamawiać rzeczy w sklepie bez zakładania odrębnego profilu. Logowanie za pomocą Facebooka jest popularnym sposobem zachęcania do interakcji. Mając profil na Facebooku, klient może być zalogowany również w e-sklepie, z łatwością udostępni treści z naszej strony na swojej tablicy, pochwali się nowym zakupem, zostawi komentarz pod postem. Niestety nie wszyscy użytkownicy chcą łączyć swój profil na FB z danym sklepem, takim osobom warto umożliwić założenie standardowego konta.

Integracja z social media- o czym warto pamiętać?

Integrując social media z www należy zwrócić uwagę na jeszcze kilka kwestii. Jednym ze sposobów na ożywienie strony głównej jest dodanie do niej kanałów social media. Nie w każdej branży się to sprawdzi, ale jeśli np. firma prowadzi regularnie Twittera, warto to wykorzystać. Ze strony technicznej jest to bardzo proste - wystarczy zalogować się na Twittera i utworzyć nowy widżet, który następnie jako kod HTML dodajemy do witryny. Można wykorzystać również galerię Instagram do uatrakcyjnienia wyglądu www. Jeśli jacyś celebryci używają Twoich sprzętów albo Twoja firma pomaga charytatywnie i się tym chwali na Instagramie, warto by potencjalny klient to zobaczył. Konsumenci lubią widzieć, że firma jest lubiana, popularna, że jest odpowiednia. Takimi działaniami marka umożliwia identyfikację klienta z jej wartościami.

Możliwość udostępniania treści

A co z hasztagami? Ludzie chcą chwalić się tym, co kupili, tym co mają. Szczególnie w mediach społecznościowych. Indywidualny hasztag, właściwie promowany to coś więcej niż hasło reklamowe, to reklama w czasie rzeczywistym. Warto o nim pomyśleć. Podobnie działają przyciski udostępniania, dobrze umieścić je we właściwych miejscach i umożliwić tym samym klientom pochwalenie się nowym zakupem. Przyciski nie mogą zakłócać procesu zakupu, mają być wsparciem. Warto oferować udostępnianie treści w sieciach społecznościowych, w których ma to sens, przyciski umieszczać w atrakcyjnych i przemyślanych miejscach - wszystko oczywiście zależy od branży oraz specyfiki klienta.

Dodanie Open Graph

Ważne, aby upewnić się, że wtyczka odpowiednio przechwytuje obraz i treść. I tutaj pojawia się temat Open Graph. Należy zadbać o wygląd udostępnianych linków z naszej domeny. Protokół Open Graph za pomocą meta tagów umożliwia zdefiniowanie wyglądu udostępnionego adresu URL z naszej domeny w mediach społecznościowych. Definiujemy zwykle tytuł, rodzaj (zdjęcia, tekst, wideo itd.), kanoniczny adres URL strony, zawartość strony. Można dodać lokalizację, aplikację czy specjalny link wideo. Implementacja Open Graph jest bardzo prosta, zwykle wystarczy je dodać do części head w kodzie strony internetowej.

Śledzenie statystyk

Wykorzystaj śledzenie zdarzeń w Google Analytics i zwróć uwagę, w jaki sposób użytkownicy korzystają z przycisków mediów społecznościowych. To pomoże na umieszczenie ich w odpowiednim miejscu, testuj różne rozwiązania. Śledź trendy i zachowania klientów nie tylko za pomocą Google Analytics, ale również narzędzi, które posiadają poszczególne portale jak Facebook czy Twitter. Są to cenne informacje, które warto analizować w celach marketingowych i sprzedażowych.

Najczęstsze błędy w integracji strony www z social media

Łączenie strony internetowej z nieaktualizowanymi kontami na social media, to zdecydowanie duży błąd. Lepiej mieć mniej lub nie mieć wcale ikonek z przekierowaniem do social media, niż pokazywać klientom stare lub nieprofesjonalne treści. Tylko aktywny i atrakcyjny kanał sieciowy to reklama dla firmy. Przemyśl dobrze miejsca, na których umieszczasz ikonki mediów, jak i przyciski udostępniania. Nie umieszczaj ikonek na podstronach, z których nie chcesz, by klient wyszedł. Przyciski społecznościowe rozproszą osobę, która np. czyta o konkretnej usłudze firmy, jej kolejnym krokiem powinno być wypełnienie formularza kontaktowego, nie przeglądanie Facebooka.

Pamiętaj by nie pokazywać małego zaangażowania w Twojej sieci społecznościowej, artykuł na blogu z cyfrą 0 przy liczbie udostępnień to nie jest coś, czym firma powinna się chwalić. Pamiętaj, że fantazyjne widżety mogą obciążać stronę, korzystaj z prostych ikonek tym bardziej że takie lepiej współgrają z całością witryny. Integracja strony www z social media to rozwiązanie, które może przynieść marce wiele korzyści, jednak musi być przemyślane. Pokazujmy klientom to, co dobrze świadczy o marce.

Potrzebujesz pomocy w integracji strony z social media?

Pomożemy Ci
Udostępnij artykuł: