Baza wiedzy

Podstawowe terminy i FAQ w jednym miejscu

Specjalnie dla Ciebie stworzyliśmy zestawienie ważnych terminów technologicznych i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Baza wiedzy

Magento

Co to jest Magento?

Jedna z najpopularniejszych platform do tworzenia sklepów internetowych dla sektora B2B i B2C na świecie. Co 10 sklep na świecie jest oparty o platformę Magento.

Na rynku dostępne są trzy wersje oprogramowania:

  • Magento Community Edition (bezpłatna – Open Source)
  • Magento Enterprise Edition (płatna)
  • Enterprise Cloud Edition (płatna i utrzymywana na serwerach Magento)

Architektura

Magento opiera się o framework Zend i architekturę MVC (Model – View – Controller). Każda funkcjonalność na stronie to osobny moduł, który można włączyć i wyłączyć, a każdy element można dostosować do naszych potrzeb, dzięki znakomitemu systemowi szablonów. Same oprogramowanie wykonane jest przy użyciu języka PHP i bazy danych MySQL.

Zastosowanie Magento

Magento można wykorzystać do każdej wielkości sklepu. Doskonale sprawdzi się w zwykłym sklepie internetowym, ale także jako platforma do sprzedaży hurtowej. Dzięki dużej ilości dostępnych modułów (darmowych i płatnych) możemy dostosować funkcjonalność sklepu do naszych potrzeb. Bez problemu zintegrujemy nasz sklep z systemami fakturującymi, CRM-ami, systemami płatności czy systemami dostaw. Wszystko to sprawia, że nasz proces sprzedaży może zostać całkowicie zautomatyzowany, co obecnie jest kluczowym elementem naszego biznesu. Ciekawym zastosowaniem Magento jest możliwość stworzenia wielu sklepów opartych o jeden panel administracyjny, ale wyświetlający sam sklep w różnych widokach graficznych, językowych czy funkcjonalnych.

Kto korzysta z Magento?

Popularne sklepy oparte o Magento to:

  • Fred Perry
  • Ford
  • Bjorn Borg
  • Liverpool FC
  • Paul Smith

Dlaczego warto wybrać Magento?

Główne zalety Magento:

  • skalowalność i elastyczność
  • wsparcie dla seo
  • społeczność
  • open source
  • system zarządzania treścią
  • bezpieczeństwo
  • szybkość działania
  • łatwość w obsłudze
  • zaawansowane raporty sprzedażowe
  • możliwość integracji z wieloma systemami zewnętrznymi
  • konfiguracja z poziomu panelu administratora
  • wielojęzyczność
  • wiele walut
  • możliwość zarządzania wieloma sklepami z jednego panelu administracyjnego